Zapytaj o ofertę

Projektowanie logo dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Oryginalne logo dla firmy

Baza wiedzy

Gdybyś tworzył swoją tradycyjną wizytówkę, to chciałbyś żeby była czytelna, estetyczna i zawierała same niezbędne informacje. Tak samo jest z logo firmy. Wiadome jest, że każdy przedsiębiorca chciałby mieć perfekcyjne logo swojej firmy. Niestety takie nie istnieją, ale podpowiemy Ci, jak zrobić logo, żeby było jak najbliższe ideałowi.

Na co zwrócić uwagę przy tworzeniu logo firmy?

1. Czytelność

Gdy odbiorca zerknie na Twoje logo, powinien zatrzymać wzrok dla dłużej, dlatego, że logo od razu go zachwyciło, a nie dlatego, że musi się zastanawiać, co ono w ogóle oznacza. Jeżeli chcesz oczarować klienta, stwórz uproszczone logo, które nie zawiera wielu elementów. Pamiętaj, że Twoje logo może być umieszczane na wielu materiałach, od firmowych zapałek po wielkie billboardy w środku miasta. 
Spójrz na poniższe zestawienie logo firmy Allianz, na którym klarownie widać wszelkie zmiany dokonane na przełomie minionych lat. Pierwsze logo z 1890 roku zawiera wiele niepotrzebnych szczegółów, których dzisiaj nie można by było uchwycić na firmowych długopisach lub wizytówkach. Dzisiejsze logo firmy nadal nawiązuje do oryginalnego herbu, jednak bez zbędnych detali.

logo allianz

2. Kolorystyka

 W większości branż jest to bardzo ważny element tworzenia logotypów. To dzięki niemu, marka czy produkt tworzą określone skojarzenia w głowach klientów. Nie bez powodu marki kosmetyczne używają kolorów różowych, kojarzących się z kobiecością, fioletowych – barwa rzadko występuje w naturze, dlatego oznacza coś luksusowego, niedostępnego – tak samo jest z kolorem złotym. Na przykład, branża ogrodnicza najczęściej stosuje barwy zieleni i brązu – jasno nawiązując do natury.

Jeżeli chcesz przyciągnąć oko klienta zastosuj najbardziej pobudząjacy zmysły kolor – czerwień. Taki zabieg zastosowała firma Rossmann czy H&M.

Zauważ, że barwy żółte stosowane są w reklamach skierowanych do najmłodszych oraz w reklamach biur podróży, ponieważ żółty to słońce, radość, beztroska, ciepło. Zagadnienia koloru w biznesie są bardzo interesujące, dlatego możesz zapoznać się ze <a href="http://projektowane.pl/znaczenie-kolorow-w-projektowaniu/17,17,16">znaczeniem kolorów przy projektowaniu logo</a>

logo biura podróży

3. Pomysłowość twórcy przekłada się na oryginalność logo

Dlatego podczas tworzenia logo firmy, musisz mieć otwartą głowę na różne pomysły. Jednym z ciekawszych kierunków tworzenia oryginalnego logo firmy jest logo w negatywie, czyli znak oparty o niewypełnioną przestrzeń, które zmusza do szukania nie tak bardzo oczywistych rozwiązań w projektowanym logo. Może Cię teraz zaskoczę, ale jednym z lepszych przykładów jest polskie logo CPN, Stefana Solika z 1968 roku.

logo cpn

Kolejnym oryginalnym logo jest pomysł z antypodów, bo z Australii, a chodzi dokładnie o szkołę Yoga Australia. Zaprojektowana postać wykonuje jedną z podstawowych pozycji, która niewątpliwie kojarzy się z jogą, a przestrzeń negatywna symbolizuje Australię. I wszystko wiadomo. Wykorzystanie przestrzeni negatywnej jest jednym z bardziej inspirujących trendów przy tworzeniu logo. 

logo yoga australia

Po przestudiowaniu artykułu wraz z przykładami, tworzenie logo będzie znacznie łatwiejsze. Możesz również zobaczyć, że cały proces tworzenia logo dla firm jest niezwykle fascynujący. Dlatego też możesz przystąpić do zadania samodzielnie lub zwrócić się o pomoc do grafika czy agencji marketingowej, która z pewnością stworzy logo dla Twojej firmy, z którego będziesz zadowolony Ty, a przede wszystkim Twoi klienci.

Zobacz również:

Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o logo dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
zawijas
f
facebook