praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Projektowanie logo dla firmy
Tworzenie oznaczeń graficznych w biznesie wymaga podstawowej chociaż znajomości tego zagadnienia. Głównymi elementami, których znaczenie trzeba znać są logo, logotyp i sygnet. Zdarza się, że znaczenie tych elementów jest obiektem sporów, jednak biorąc pod uwagę branżę marketingową utarły się pewne sposoby rozumienia każdego z nich.
Mimo, że etymologia słowa ma swoje korzenie w logotypie, to z czasem logo zaczęło mieć obszerniejszy charakter niż jego źródło. Wśród marketingowców przyjęło się, że logo oznacza graficzne przedstawienie nazwy firmy lub produktu. Jest to podstawowy element identyfikacji wizualnej firmy na rynku, dlatego tworzeniu loga poświęcić należy odpowiednio dużo uwagi. Istnieje wiele, różnych przykładów takich oznaczeń graficznych.
Logo firmy może składać się z:
Każda z wymienionych opcji może posiadać dodatkowo tagline - slogan lub hasło firmowe będące uzupełnieniem wizerunku marki.
Przez logotyp najczęściej rozumie się interpretację graficzną brzmienia nazwy przedsiębiorstwa. Przedstawienie graficzne oznaczenia firmy, powinno mieć taki sam charakter jak jego nazwa. Oznacza to, że w dostateczny sposób odróżniać się będzie od logotypów konkurencji i bezpośrednio odzwierciedli charakter działalności przedsiębiorstwa.
Sygnet, symbol, godło... różnie zwany element, kryje to samo znaczenie. Mówiąc najprościej jest to symbol graficzny reprezentujący daną firmę. Stanowi on dodatkowy wyróżnik wywołujacy konkretne odczucia u odbiorców, łatwiej zapada w pamięć niż oznaczenia słowne.
Każde logo, każdy logotyp i każdy sygnet powinien mieć odpowiednią formę, kolorystykę, nieść pewien przekaz zgodny z celami firmy. Z tymi elementami kontrahent najczęściej będzie miał pierwszy kontakt, warto zadbać więc o odpowiedni dobór każdego z nich. Posiadacze dobrego loga powinni zadbać też o jego bezpieczeństwo. Najsolidniejszą ochronę daje zastrzeżenie go jako znaku towarowego.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.