Zapytaj o ofertę

Projektowanie logo dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Jak stworzyć logo firmy

Baza wiedzy

Logotyp firmy stanowi zaraz obok nazwy główne narzędzie do komunikowania z potencjalnymi klientami. Niektóre źródła podają także, że logo jest po prostu graficzną interpretacją nazwy. Jak zatem zaprojektować najlepsze logo dla Twojej firmy?


Czym jest logo?

Logo jest jednym z elementów identyfikacji wizualnej, w skład której wchodzą: nazwa, logo, kolorystyka, czcionka, wygląd opakowań, charakterystyczny wystrój wnętrz, projekt strony internetowej, stroje służbowe pracowników, a także szata graficzna banerów reklamowych, wizytówek itd. Ważne, aby wszystkie wyżej wymienione elementy były ze sobą spójne i tworzyły wspólny przekaz. 

Poprzez logo rozumiemy znak graficzny, którego podstawowym zadaniem jest reprezentacja firmy. Wyróżniamy dwie podstawowe funkcje, jakie powinno spełniać logo:

 

Rodzaje loga

Obecnie na rynku jest bardzo dużo rodzajów loga. Ich wybór często zależy od charakteru działalności danej firmy oraz przesłania, jakie powinno z niego płynąć.

1. Znak graficzny – jest to prawdopodobnie najbardziej uniwersalny typ loga. Może to być zarówno sam symbol graficzny, jak i jego połączenie z dodatkowymi elementami np. z nazwą. Przykładem pojedynczego symbolu graficznego jest grafika reprezentująca Nike.

jak stworzyć logo dla firmy

2. Logo z wykorzystaniem postaci – Jak zaprojektować logo, które szybko wzbudzi zaufanie odbiorców? Jedną z propozycji jest właśnie logo z postacią. Postać wykorzystywana w takich logach budzi bowiem dużą sympatię i  szybko nawiązuje więź między klientami a przedsiębiorstwem. Przykład firm promujących się logiem z postacią są Michelin oraz Duracel. Zarówno ludzik z opon Michelina, jak i różowy króliczek od Duracela są obecnie znanymi i lubianymi postaciami, które jednoznacznie kojarzą się z firmami, jakie reprezentują.

jak stworzyć logo firmy

3. Emblematy – charakteryzują się bardzo bogatym wzornictwem. Często stanowią połączenie obrazów, symboli i napisów. Ze względu na przepych, jaki reprezentują, nie są często wykorzystywane, ponieważ czasem utrudnia to czytelny przekaz. Niektóre firmy jednak mimo wszystko decydują się na taką formę loga. Poniższy obrazek przedstawia przykładowe emblematy dla firmy z branży fitness.

logo dla firmyŹródło: fotolia.com


4. Logotyp – najczęściej stanowi on interpretację graficzną brzmienia nazwy. Przez logotyp rozumiemy zatem połączenie nazwy oraz symbolu graficznego. Jest to najchętniej wybierany rodzaj loga, ponieważ stanowi czytelny przekaz słowny, nawet jeśli stanowi wyraz fantazyjny/wymyślony. Na taki rodzaj logotypu zdecydowała się między innymi firma Sony. 

Podstawowe błędy przy tworzeniu loga

Tworzenie loga w dużej mierze stanowi zabieg czysto artystyczny, oparty na kreatywności jego twórcy. Jest jednak kilka wskazówek, czego lepiej unikać przy jego tworzeniu:


Podsumowując, dobre logo powinno odzwierciedlać specyfikę danej firmy i oferowanych przez nią produktów. Wybór rodzaju loga podejmuje się na podstawie wielu wytycznych, między innymi o grupę docelową, do której kierujemy swoje produkty. Jeżeli nadal nie jesteśmy pewni jak stworzyć logo dla własnej firmy, zawsze można to zlecić wyspecjalizowanej do tego instytucji. Jeśli natomiast decydujemy się działać na własną rękę, dobrze jest wziąć pod uwagę powyższe wskazówki.

 

Często zadawane pytania

Co to jest logo?

Logo jest to oznaczenie graficzne, które służy do identyfikacji wizualnej firmy. Jego zadaniem jest odróżnić jedną markę od drugiej poprzez unikatowy i oryginalny wygląd. Może występować w różnych odsłonach kolorystycznych, często jednak jest przedstawiony w kolorach biało-czarnych. Logo nawiązuje pierwszy kontakt z klientem “mówiąc” czym dane przedsiębiorstwo się zajmuje i co oferuje. 

Jakie są rodzaje loga?

Wyróżniamy cztery rodzaje loga. Są nimi znak graficzny, emblemat, logotyp oraz logo z wykorzystaniem postaci. Znak graficzny może składać się z symbolu jak również być połączony z nazwą firmy, wtedy jest nazywany znakiem słowno-graficznym. Emblemat cechuje się bogatym nazewnictwem, często jest to połączenie obrazów i napisów jak również symboli. Ze względu na dużo elementów, emblematy nie są zbyt często używane. Logotyp jest to połączenie nazwy i symbolu graficznego. Często wybierany przez przedsiębiorców, ponieważ stanowią czytelny przekaz słowa - nazwy firmy. Natomiast logo z wykorzystywaniem postaci ma wzbudzić sympatię wśród klientów. Często śmieszny “ludek” czy zwierzątko ma sympatyczną minkę, która powoduje pojawienie się uśmiechu na twarzy odbiorcy, dzięki czemu marka zyskuje sympatię i popularność.    

Jak chronić logo firmy?

Podstawą do ochrony logo firmy jest zastrzeżenie go w odpowiednim urzędzie patentowym. Zgłoszenie znaku graficznego lub słowno-graficznego można dokonać samemu lub przez wybranego pełnomocnika. Fachową wiedzą na temat tworzenia i zastrzeżenia logo firmy dysponuje nasza kancelaria brandingowa , która służy pomocą na każdym etapie budowania silnej marki .


Zobacz również:

Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o logo dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
zawijas
f
facebook