Zapytaj o ofertę

Projektowanie logo dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Zmiana loga znanych firm - przyczyny i skutki

Baza wiedzy

Firmę i jej właściciela łączy szczególna więź, którą potrafią zrozumieć pewnie jedynie oni sami. Człowiek zawsze obawiał się zmian, zwłaszcza jeżeli zmiany dotyczyły jego najbliższego otoczenia. Podjęcie decyzji o zmianie loga firmy jest prawdopodobnie jedną z najtrudniejszych, jakie podjąć muszą niektórzy przedsiębiorcy.

Ojciec ekonomii Adam Smith powiedział kiedyś, że prawami popytu i podaży kieruje niewidzialna ręka rynku. Ciężko stwierdzić, czy zdawał sobie sprawę, jak dynamicznie się porusza i w jakim tempie obejmuje coraz to nowe sfery życia ludzi. Dynamizm rynku jest jednym z głównych czynników, będących przyczyną zmian loga znanych firm. Wszystkich powodów, przez które przedsiębiorstwa decydują się na redesign loga  nie sposób wymienić. Jednak istnieją pewne najczęściej występujące czynniki, o których krótko opowiemy.

Przyczyny zmian loga znanych firm

 - rozwój przedsiębiorstwa

Rynek tworzą podmioty – przedsiębiorstwa. Są one ze sobą ściśle powiązane, więc rynek tak dynamicznie się rozwija, jak dynamicznie rozwijają się jednostki - firmy. Z biegiem czasu, w każdej racjonalnie prowadzonej firmie będzie widoczny progres, rozwój, zwiększenie kapitału. Najczęściej, towarzyszy temu również zmiana charakteru organizacji, niekiedy zmienia się misja, a dotychczasowe oznaczenie firmy przestaje oddawać jej naturę. To często stanowi przyczynę zmiany projektu loga firmy, wraz z resztą elementów systemu. Przykładem znanej firmy, która zmieniła swoje logo przez wzgląd na rozwój, jest „Ernst&Young”. Firma odświeżyła swoje logo i w skali globalnej znana jest obecnie jako „EY” - logo, wraz ze sloganem „Building a better working world” przekazywać ma nową misję przedsiębiorstwa, to znaczy usprawnianie otaczającego nas świata.

zmiana loga firmy ey

 

- ewolucja branży marketingowej

Nawet jeżeli jesteś wierny początkowym założeniom i Twoja działalność ma ten sam charakter co na początku istnienia, i tak możesz być zmuszony zmienić logo. Doświadczony przedsiębiorca wie, że aby nie stracić swojej pozycji na rynku, należy nadążać za modą i innymi uwarunkowaniami w branży. W branży marketingowej podobnie jak ma to miejsce na rynku IT, zmiany trendów następują w błyskawicznym tempie. Coś, co 10 lat temu było „na czasie” może być obecnie bardzo nieaktualne. Aby przyciągnąć nowe pokolenia klientów oraz utrzymać bliskie relacje z dotychczasowymi, warto zmienić logo na nowe, odpowiadające obecnym standardom i potrzebom potencjalnych klientów. Świetnym przykładem zmiany loga znanej firmy i dopasowania się do pojawiających się trendów i możliwości w branży marketingowej jest zamieszczona poniżej ewolucja marki „Lego”. Wyraźnie widać różnice między pierwszymi wersjami logo a obecnym.

 

ewolucja loga lego

 

- ekspansja na nowe rynki

Firma widzi duży potencjał zbytu na zagranicznym rynku. Produkt, który oferuje, jest najwyższej jakości, przedsiębiorstwo ma możliwości eksportowe i właściwie nic nie stoi na przeszkodzie, by rozpocząć działania wprowadzające produkt na rynek. Zdarza się jednak, że logo i nazwa firmy, które świetnie sprawdziły się na rynku lokalnym, nie mają szans przyjąć się na obcym terenie, gdzie panuje zupełnie odmienna kultura i posiadane oznaczenie graficzne wywołuje u ludzi zgoła odmienne, negatywne konotacje. Wówczas najkorzystniejszym rozwiązaniem może okazać się właśnie zmiana nazwy firmy i jej loga. Możemy to osiągnąć poprzez stworzenie spółki córki lub zupełnie nowego przedsiębiorstwa handlowego. Przykład zmiany loga firmy ze względu na uwarunkowania społeczne stanowi firma Apple. Na początku istnienia firmy logo było wypełnione kolorami tęczy, co miało charakteryzować kolorową grafikę stosowaną przez producenta, jednak przy nowej generacji produktów wypuszczonych na rynek, nowoczesnych i eleganckich, kolorowe jabłuszko dla potencjalnych klientów wyglądałoby dość komicznie, co mogłoby się przełożyć na sprzedaż iMaców. Apple podjęło więc decyzje o zmianie koloru wypełnienia na klasyczny, szary. Skutki tej decyzji możemy obserwować dzisiaj – wystarczy sprawdzić raport finansowy giganta.

zmiana loga firmy apple

 

- zwiększenie możliwości finansowych

Tworzenie nazwy firmy i loga w przypadku znanych marek niejednokrotnie odbyło się na drodze przypadku. Logo projektowane jest „domowymi metodami”, głównie ze względu na ograniczone możliwości finansowe, jakie towarzysza początkowym etap zakładania i rozwoju działalności gospodarczej. Gdy firma się rozwija, zdobywa poważnych kontrahentów, przed którymi warto identyfikować firmę jak najlepszej jakości oznaczeniami graficznymi. Przedsiębiorstwo na tym etapie, z reguły posiada już większy kapitał, może więc sobie pozwolić na zmianę firmowego loga. Zmiany nie muszą koniecznie polegać na całkowitej wymianie oznaczenia. Dzisiejsza technologia pozwala na upgrade dotychczasowego loga firmy tak, by poprawić jakość, bez straty ogólnego wyrazu i jego idei. Istnieje wiele przykładów firm rozwijających się, znanych szczególnie na lokalnych rynkach. Jednym z takich przedsiębiorstw jest rodzinna firma F.H.U. BioGrim. Firma działa na rynku żywnościowym kilka lat i jest producentem naturalnych soków NFC. Pierwsze logo było zaprojektowane samodzielnie przez jednego z członków rodziny właścicieli. Wraz ze zwiększeniem możliwości firmy, logo zostało odświeżone, przez profesjonalną firmę. Przez wzgląd na zdobywanie rynków zagranicznych istnieją wersje polsko i angielsko języczne.

zmiana loga firmy biogrim

- nasilenie konkurencji

Konkurencja jest jedną z 5 sił Portera. Siły Portera to czynniki, które w największym stopniu mają wpływ na działanie przedsiębiorstwa. Najbardziej znane firmy na świecie, przeprowadzają szereg badań, by określić wpływ poszczególnej grupy. Jeśli okaże się, że konkurencja zwiększa swoje wpływy na rynku, należy szybko znaleźć przyczynę, by utrzymać swoją pozycję w branży. Niejednokrotnie konkurenci szybciej od nas reagują na zmiany społeczne klientów i dostosowują markę tak, by była bardziej nowoczesna, dopasowana i ogólnie rzecz biorąc przystępna. Takie działania konkurencji mogą być przyczyną zmiany loga lub też całej nazwy własnego przedsiębiorstwa. Należy tu jednak zbadać, czy trendy wśród potencjalnych klientów faktycznie się zmieniły i czy zmiana marki, która reprezentuje już jakąś wartość, nie będzie miała odwrotnego skutku niż zamierzony. Jedno jest pewne, aby nie zostać w tyle za konkurencją, należy odpowiadać na sygnały ciągle zmieniającego się rynku, co najmniej równie efektywnie co nasi konkurenci. Ciężko znaleźć jakiś przykład, ponieważ żadna firma nie przyzna, że decyzje o zmianie loga podjęła na podstawie działań konkurencji. Można być jednak pewnym, że w dużej części przypadków właśnie tu tkwi przyczyna zmiany loga firmy.

 

Przyczyn zmian loga jest wiele, a wymienione powyżej stanowią jedynie ułamek z nich. Zmiana loga przedsiębiorstwa to poważna decyzja, więc przedsiębiorcy niejednokrotnie decydują się na skorzystanie z usług profesjonalistów. Projektowanie logo oraz innych elementów systemu identyfikacji wizualnej wymaga od twórców wyjątkowych umiejętności i kompetencji, których większość biznesmenów nie posiada. Profesjonalne agencje reklamowe przeprowadzą analizę, zaprojektują kilka propozycji i fachowo doradzą w kwestiach problematycznych. Ty zaoszczędzisz wiele czasu, trzymając jednocześnie rękę na pulsie przez cały proces tworzenia. 

Zobacz również:

Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o logo dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
zawijas
f
facebook