praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Projektowanie logo dla firmy
Historia marki KFC jest nierozerwalnie związana z jej założycielem Harland’em Sanders’em pochodzącym ze stanu Kentucky (USA). W istocie marka KFC miała szansę się narodzić poprzez trudną sytuację rodzinną jej inicjatora.Otóż gdy Harland Sanders miał zaledwie 6 lat zmarł jego ojciec, a matka aby móc utrzymać rodzinę zmuszona była podjąć pracę, wówczas Sanders zaczął codziennie gotować obiady dla swojego młodszego rodzeństwa. Wtedy właśnie odkrył w sobie pasję do gotowania i po roku stał się niemal mistrzem w kucharskim fachu. Następnie przez kolejnych 30 lat pracował jako: robotnik na farmie, pracownik kolei, sternik parowca, sprzedawca ubezpieczeń, pomocnik kowala, żołnierz, strażak i sprzedawca opon samochodowych.
W 1930 roku Sanders stał się właścicielem małej stacji benzynowej w Corbin w stanie Kentucky, którą połączył z małą jadłodajnią. Początkowo pracował on równocześnie jako szef kuchni, kasjer, kierownik stacji. Nazwa dla firmy - pierwszej restauracji Harland'a Sanders'a brzmiała "Sanders Court & Café.". Zatrzymujący się na stacji głodni kierowcy rozsławili ją w całej okolicy. Wkrótce potem zaradny Harland uruchomił po przeciwnej stronie ulicy motel z restauracją. Zdając sobie sprawę, że by zdobyć klientów musi zwiększyć zainteresowanie swoją restaurację Sanders wymyślił potrawę z kurczaka o charakterystycznym, dotąd niespotykanym smaku. Nietuzinkowy smak kurczak zawdzięczał specjalnie opracowanej przez Harland'a Sanders'a panierce składającej się z 11 różnych ziół i przypraw.
żródło: fotolia.com
W 1935 roku gubernator stanu Kentucky - Ruby Laffoon, wyróżnił chrupkiego kurczaka i ogłosił Sandersa honorowym Colonelem Kentucky. Wówczas także zaczęto nazywać wybornego kurczaka mianem „Kentucky Colonel”. Ta nazwa dla produktu jest wciąż aktualna.
W związku z budową międzystanowej autostrady, w której skład wchodziła obwodnica przebiegająca wzdłuż miasteczka Corbin, Sanders musiał sprzedać stację. W 1952 roku mający 62 lata Harland wyruszył swym samochodem z planem podboju całego stanu Kentucky. Zatrzymując się w różnych miejscach stanu proponował napotkanym restauratorom możliwość serwowania sławnego kurczaka Kentucky Colonel w zamian za prowizję od każdej zakupionej przez klienta porcji (prowizja wynosiła ćwierci dolara). Chrupkie kurczaki obsypane niezwykłą panierką przyniosły restauratorom duże zyski. Jak wynikało z umowy zarabiał też na tym Sanders. W 1964 roku ponad 600 amerykańskich i kanadyjskich restauracji miało w swoim menu kurczaka Kentucky Colonel.
Osiągając wiek 74 lat Harland Sanders postanowił odsprzedać swój udział w firmie grupie inwestorów pod zwierzchnictwem Johna Y. Browna za ponad dwa miliony dolarów .
Później jeszcze wielokrotnie KFC zmieniało właściciela, by w 2002 roku znaleźć się w ręku największej na świecie firmy restauracyjnej - Yum! Brands. Z uwagi na szacunek do twórcy marki KFC Harland'a Sanders'a właściciele marki pozostawili na logotypie jego podobiznę.
Źródło: pl.fotolia.com/
Jednym z ważniejszych elementów systemu identyfikacji wizualnej jest także strona internetowa KFC.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.