Zapytaj o ofertę

Projektowanie logo dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Przykłady logo firm

Baza wiedzy

Logo stanowi podstawowy element identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. To właśnie na podstawie logo klient kreuje swoje pierwsze wrażenie i zapamiętuje daną firmę. Jak więc stworzyć logo firmy, aby pomogło jej zaistnieć wśród konkurencji?

Identyfikacja wizualna

Jeżeli chcesz stworzyć dobre logo dla swojej działalności, to nie może Ci być obce pojęcie Corporate Identity, czyli identyfikacji wizualnej firmy. Jest to zbiór elementów, które kształtują  wizerunek przedsiębiorstwa na zewnątrz. Do elementów tych należą między innymi: logo, kolor wiodący, banery i ulotki reklamowe, mundurki pracowników, wizytówki, motyw na prezentacjach multimedialnych. Głównym celem identyfikacji wizualnej jest stworzenie jednego, spójnego wizerunku firmy. Warunkiem więc powodzenia tego działania jest wspólne zgranie wszystkich tych elementów. 


Budowa logo 

W celu dalszych świadomych rozważań konieczne jest wyjaśnienie kilku pojęć. Często bowiem zdarza się, że mylone są podstawowe słowa, na przykład logo i logotyp. Ich spontaniczne używanie jako pojęć synonimicznych jest błędne i może prowadzić do wielu nieścisłości. Tak więc na wstępie należy zaznaczyć, że logo jest pojęciem najszerszym. W skład logo wchodzą takie elementy, jak sygnet, logotyp i ewentualne hasło firmowe. 

Jak założyć własną firmę


Warto wiedzieć, że użycie wszystkich z wymienionych powyżej członów nie jest konieczne. Zdarza się, że niektóre firmy decydują się na przykład na użycie samego sygnetu lub samego logotypu.

Rodzaje logo

Teraz, kiedy już mamy świadomość podstawowych pojęć, możemy przejść do sedna. Wyróżniamy następujące rodzaje logo:

1. Znak graficzny – jest to prawdopodobnie najbardziej uniwersalny tym loga. Składać się może z samego symbolu graficznego, lub symbolu połączonego z dodatkowymi elementami.

2. Emblemat – stanowi bardziej skomplikowany rodzaj loga. Charakteryzuje się bowiem licznymi zdobieniami i bogatym wzornictwem, co może zmniejszać ich czytelność i łatwość zapamiętywania. Z tego względu emblematy są zdecydowanie mniej popularne niż znaki graficzne. Przykładem powszechnie kojarzonego emblematu, jest logo Alfa Romea. 

przykład logo firmy

3. Logo z postacią – jest to bardzo chwytliwy przykład logo dla firm, ponieważ wykorzystanie postaci zazwyczaj ułatwia zdobycie zaufania wśród konsumentów. Takim typem logo może pochwalić się na przykład firma Duracell, która już kilkanaście lat temu zaczęła promować się, wykorzystując logo różowego króliczka. 

przykład logo firmy
4. Logotyp – najłatwiej wytłumaczyć logotyp jako graficzną interpretację brzmienia nazwy. Jest to bardzo skuteczna forma, ponieważ cechuje się jasnym i czytelnym przekazem. Przykładem firmy wykorzystującej logotyp jest firma SONY.

przykład logo firmy

Sygnety znanych firm

Obecnie na rynku funkcjonuje wiele firm. Jedne z nich są bardziej, a inne mniej znane. Każda z nich ma swoją nazwę oraz logo. Czy jesteś w stanie rozpoznawać firmę patrząc jedynie na sygnet pochodzący z jej logo? Poniższe zdjęcia przedstawiają kilka sygnetów znanych firm: 
1. Microsoft

przykład logo firmy

2. STARBUCKS

przykład logo firmy


3. XBOX

przykład logo firmy


O czym pamiętać projektując logo firmy?

Dobre logo powinno być:


Podsumowując, stworzenie dobrego logo to nie lada wyzwanie. Wymaga dużo wkładu pracy i zaangażowania. Pamiętaj, że nie ma sztywnego przepisu mówiącego, jak zaprojektować logo firmy, ale stosując się do powyższych wskazówek, na pewno zwiększysz swoje prawdopodobieństwo sukcesu. Jeśli jednak nadal nie masz pomysłu, to możesz skorzystać z pomocy fachowców i skierować się do dobrej agencji reklamowej. 

Zobacz również:

Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o logo dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
zawijas
f
facebook