praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Projektowanie logo dla firmy
Polski rynek suplementów diety jest szacowany na ok. 6 mld złotych. Wg przeprowadzonych badań 79% Polaków suplementuje swoją dietę. Jest to najwyższy wskaźnik wśród europejskich państw. Wg Instytutu Badań Pollster, Polacy najczęściej sięgają po suplementy, które wzmacniają układ immunologiczny, poprawiają pamięć, kondycję skóry, włosów i paznokci. Reports and Date określił, że w 2026 roku rynek globalny medykamentów prawdopodobnie osiągnie 210,3 mld dolarów. Rosnące zainteresowanie suplementami diety powoduje, że branża daje nowe szanse dla nowych biznesów. Przy wyborze towaru, klienci coraz częściej kierują się dobrym wyglądem produkty i jego opakowania oraz sposobu jego prezentacji. Dlatego tak ważna jest wizualizacja marki, która przyciąga uwagę każdego klienta.
Stworzenie atrakcyjnej i chwytliwej wizualizacji w branży suplementów diety jest jednym z ważnych elementów podczas budowania wizerunku marki. Poniżej znajdziesz kilka wskazówek, które pomogą Ci wyróżnić markę na rynku.
Pomyśl jak chcesz się wyróżnić na rynku i jakie wartości przekazać. Zaprojektuj takie logo, które spełni oczekiwania odbiorcy oraz wzbudzi jego ciekawość.
Zaprojektuj takie logo, które wzbudzi zainteresowanie jak największej grupy odbiorców. Niech będzie Twoją odpowiedzią na jego potrzeby. Spraw aby Twoja oferta była dobrze zaprezentowana.
Kolory mają duży wpływ na emocje i skojarzenia. Czcionka powinna być czytelna i zgodna z charakterem Twojej marki. Zadbaj o to aby wizualizacja marki była spójna z jej wizją i charakterem.
Logo firmy możesz wzmocnić dodaniem interesującego i przyciągającego uwagę sygnetu, który będzie nawiązywać do tematyki suplementów diety.
Rynek suplementów to rynek konsumenta, który decyduje o zakupie na podstawie opakowania, reklamy i często emocjonalnej potrzeby rozwiązania jakiegoś określonego problemu zdrowotnego. Dlatego projektując logo przyłóż się do jego tworzenia. Poznaj kilka cech, które pozwolą Ci zbudować rozpoznawalną i lubianą markę.
Prosta forma logo ułatwia jego zapamiętanie. Dobra komunikacja pomiędzy marką a odbiorcą wspomaga nawiązywanie bliższych relacje z klientem. Gradienty, cienie oraz skomplikowane kompozycję często kuszą swoim wyglądem ale ich nadmiar może utrudnić komunikację. Zadaniem logo jest nie tylko zwrócić uwagę odbiorcy ale zapaść w jego pamięć na długi czas.
Podczas projektowania logo zastanów się w jaki sposób będzie ona prezentowana i umieszczana na opakowaniach Twoich suplementów diety. Przed rozpoczęciem prac nad logo sprawdź jak będzie wyglądało na różnych polach eksploatacji.
Logo suplementów diety powinno być spójne z branżą. Zwróć uwagę na oczekiwania i preferencje Twojej grupy docelowej i zaprojektuj takie, które odzwierciedla wizję marki.
Do tematu uniwersalności można podejść w dwojaki sposób. Po pierwsze uniwersalne logo będzie można umieszczać na różnych materiałach oraz używać w różnych reklamach. Po drugie uniwersalne logo znajdzie fanów w dużej grupie odbiorców przez co zyska swoją popularność.
Unikalność i oryginalność logo pozwala wyróżnić markę na tle konkurencji. Pamiętaj unikaj oznaczeń, które są podobne do tych już używanych na rynku. Wprowadza to odbiorcę w błąd, a od strony prawnej Twoje logo może nawet zostać uznane jako plagiat.
Ponadczasowe logo to oznaczenie, które nie podlega modom i trendom. Często atrakcyjne logo dziś po pewnym czasie może okazać się nieaktualne i nietrafne.
Actimel (1264415)
Początek marki sięga 1994 roku, kiedy to Actimel pojawił się na sklepowych półkach w Belgii. Danone postanowił stworzyć napój jogurtowy, który do dziś cieszy się popularnością wśród małych i dużych. Obecnie produkt jest dostępny w ponad 20 krajach na świecie. Nazwa powstała w 1997 roku i zastąpiła nazwę BIO. Została stworzona z połączenia dwóch charakterystycznych słów w branży czyli ACTI i MEL nawiązując do aktywności i miodu. Uzupełnieniem strategii marki było stworzenie logo, które dzięki swojej kolorystyce przyciąga uwagę klienta. Logotyp składa się z napisu podzielonego na dwie części, które wyróżnia kolor - fioletowy i niebieski. Logo zawiera również sygnet, który jest umieszczony nad nazwą produktu. Przypomina wschodzące słońce oraz zieloną polanę. Logo nawiązuje do zdrowia oraz energii.
Oshee (017263732)
Marka powstała w 2006 roku. Firma została założona przez Dariusza Gałęzowskiego i Dominika Dolińskiego. Twórcy marki postanowili stworzyć produkt, który będzie alternatywą dla energetyków. Oshee szybko zyskało popularność dzięki ciekawym opakowaniom i nowoczesnej reklamie. W 2010 roku marka wprowadziła shoty witaminowe, które od razu okazały się sukcesem. Ambasadorami marki zostali najwięksi sportowcy tj. Robert Lewandowski i Iga Świątek. Ale to nie tylko sportowcy są postaciami umieszczonymi na etykietach butelek. Przykładem tej współpracy jest wykorzystanie wirtualnej postaci z popularnych gier komputerowych stworzone przez firmę CD Projekt Red. tj. Wiedźmin czy Cyberpunk 2077. Wg CMO firmy Oshee wspiera nie tylko sportowców ale i e-sportowców i gamerów. Nazwa Oshee jest nazwą abstrakcyjną, czyli taką która nie posiada żadnego znaczenia. Dodatkowym atutem marki jest jej charakterystyczne logo, które składa się z nazwy produktu. Często występuje jako czarny napis na białym tle. Tak prosta wizualizacja stała się strzałem w dziesiątkę.
Himalaya (909780382) Wellness in every Home and Happiness in every Heart - dobre samopoczucie w każdym domu i szczęście w każdym sercu.
Marka powstała w 1930 roku w Birmie. Założycielem firmy był Mr. M. Mandel, który obserwując rośliny, zauważył ich dobroczynne właściwości. Pierwszym produktem marki był lek na nadciśnienie o nazwie Serpina. Od tego czasu marka rozwinęła się i poszerzyła swoją ofertę o suplementy diety czy kosmetyki do pielęgnacji ciała. Obecnie produkty Himalaya są dostępne w 100 krajach na świecie oferując ponad 500 produktów. Nazwa marki pochodzi od pasma górskiego, na których występują zioła i rośliny wykorzystywane w produktach firmy. Himalaya to nawiązanie do tradycji ajurwedyjskiej i naturalnej medycyny, która ma swoje korzenie w Indiach gdzie powstała marka. Logo marki składa się z nazwy marki, która występuje w zielonym kolorze na białym tle z charakterystyczną literą H, która zawiera pomarańczowy liść. Logo podkreśla ekologiczny i zdrowy charakter produktów nawiązując do naturalnych składników.
BALLENS
Nazwa i logo powstało dla produktu, które zostało stworzone dla aktywnych osób, kładących nacisk na zdrowe odżywianie. Balans to po prostu woda bez barwników, konserwantów i sztucznych składników. Nazwa Ballens została zainspirowała słowem BALANS, które w różnych językach oznacza po prostu RÓWNOWAGĘ. Ta harmonia jest właśnie obietnicą marki utrzymując odpowiednią proporcję, które zapewniają porządek i zdrowie. Dobrym uzupełnieniem projektu było zaprojektowanie logo, które składa się z nazwy produktu oraz sygnetu. Znak graficzny nawiązuje do fraktali, który jest obiektem zainteresowania matematyków, występujący również naturalnie w przyrodzie.
SOLUNETIC
Nazwa Solunetic powstała dla określenia suplementu diety, które wg twórców poprawiają pamięć, nastrój i pomagają w koncentracji. Co ważne, składa się tylko z naturalnych składników. Jest dedykowana osobom mającym problemy ze snem. Minimalistyczne logo, zaprojektowane przez nasz zespół, oddaje w pełni specyfikę i charakter suplementów diety. Czerwona kropka w literze O symbolizuje strzał w dziesiątkę, trafienie w punkt potrzeb klienta, który szuka skutecznego rozwiązania. Wspomniana litera O z kropką w centrum przypomina tarczę strzelecką i idealny strzał podkreślając skuteczne działanie produktu, który wspomaga koncentrację.
Branża suplementów diety staje się coraz bardziej konkurencyjna. Ludzie coraz częściej sięgają po produkty, które mają poprawić ich kondycję oraz dobre samopoczucie. Rejestracja logo firmy to ważny krok aby wzmocnić pozycję marki. Logo firmy to rodzaj znaku towarowego graficznego lub słowno-graficznego, który pozwoli odróżnić Twoje produkty lub usługi od konkurencji. Zastrzeżenie logo zapewnia ochronę wyglądy Twoje marki. Dobrze zaprojektowane zapada szybko w pamięć. Używanie symbolu R w kółeczku podnosi jego prestiż i rangę. Jednak aby uzyskać prawo ochronne na logo należy dobrze go wcześniej przygotować do jego rejestracji. W tym pomoże Ci wstępna weryfikacja oznaczenia. Badanie znaku przed rejestracją jest konieczne aby upewnić się czy Twoje logo może być chronione.
Rejestracja znaku towarowego przynosi wiele korzyści oraz przywilejów, które pomogą rozwinąć Twój biznes. Jednak musisz wiedzieć, że w Urzędzie Patentowym panuje zasada “Kto pierwszy ten lepszy”. Nie zwlekaj ze zgłoszeniem znaku towarowego. Nie dopuść do sytuacji, w której ktoś Cię uprzedzi. Jeżeli potrzebujesz pomocy w rejestracji logo napisz lub zadzwoń do nas. Odpowiemy na Twoje pytania oraz sprawdzimy czy Twoje oznaczenia posiada zdolność odróżniającą.
W momencie tworzenia logo sprawdź jak wygląda Twoja konkurencja. Staraj się wyróżnić i stwórz unikalne oznaczenie. Wybieraj odpowiednie kolory, które będą spójne z marką. Stwórz dość prostą wizualizację, która pomoże w jej szybkim zapamiętaniu. Logo powinno odzwierciedlać charakter i wartości Twojej marki.
Tworząc logo dla swojej firmy sprawdź nasze pomysły oraz realizację. Zgłoś się do naszej kancelarii brandingowej, która pomoże Ci zaprojektować atrakcyjne i chwytliwe logo dla Twoich produktów. Masz pytania zadzwoń lub napisz do nas.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.