praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Projektowanie logo dla firmy
Logo jest terminem znanym dziś niemal każdemu. Swoją genezę wywodzi z greckich słów: „logos” – oznaczające słowo, bądź myśl oraz „typos”, czyli obraz. Logiem nazywamy formę graficzną, która identyfikuje firmę. Ma ono na celu przyciągnąć uwagę klientów, jednocześnie wyrażając ideę przedsiębiorstwa.
Każda licząca się w świecie firma posiada logo. Niejednokrotnie decyduje ono o być albo nie być danej firmy na rynku. Wydaje się, że logo powinno przyciągać, zapadać w pamięć, informować o firmie i jej działaniu i właściwie na tym można by poprzestać. Jednak nawet jeśli wszystkie wymienione cechy występują w każdym logu marki, warto wprowadzić pewne elementy dodatkowo wyróżniające oznaczenie. Niekiedy w logach znanych firm da się dostrzec ukryte znaczenie, dzięki któremu znacznie zwiększa się atrakcyjność marek. Istnieje co najmniej kilkanaście znanych firm, których logo ma ukryte znaczenie. Oto część z nich:
Ta niemiecka firma produkująca odzież i obuwie sportowe, w latach 90. dokonała modyfikacji swojego loga. Zdecydowano się pochylić paski symbolizujące potrójne wzmocnienie buta w taki sposób, aby przypominały góry. Ma to symbolizować przeszkody, z jakimi każdego dnia zmaga się człowiek.
Żółta strzałka w logu, dla części klientów jest niczym innym jak uśmiechem, dla innych podkreśla szeroki asortyment firmy. Nie przypadkowo strzałka zaczyna się i kończy akurat na literach a i z. Znajdziemy tam – jak wskazuje strzałka – wszystko od A do Z, tzn. wszystko, czego potrzebujemy.
Firmy Steve Jobsa chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Nadgryzione jabłko ma wyrażać jedną z jednostek pamięci komputerowej, czyli bajta. W języku angielskim brzmienie jednostki bajt (ang. byte) pokrywa się z brzmieniem angielskiego odpowiednika słowa kęs, ugryzienie (ang. bite).
Logo tej jednej z największych na świecie firm kurierskich, na pozór nie przedstawia nic szczególnego. Jeśli jednak dobrze się mu przyjrzymy, to pomiędzy literami „E” oraz „x” dostrzeżemy strzałkę. Ma ona symbolizować innowacyjność i szybkość.
W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć serii najsłynniejszych wyścigów samochodowych na świecie. Gdy przyjrzymy się bliżej logu, to zauważymy, że przerwa między czarno-czerwonym oznaczeniem F1 tworzy kolejną, białą cyfrę 1.
Odwiedzając Paryż warto odwiedzić Galerie Lafayette. Ten słynny, przeszło stuletni dom handlowy stał się jedną z wizytówek współczesnego Paryża. Logo firmy od samego początku miało za zadanie stanowić analogię do miasta artystów. Czcionka logotypu sprawia wrażenie napisanej jakby odręcznie przez artystę. Co więcej, w wyrażonej graficznie nazwie dla marki „Lafayette” litery „t” układają się w wizualizację Wieży Eiffela. Genialne, nieprawdaż?
Widoczne ostre cięcie przy literach „G” oraz „i”, w zamyśle twórców, prawdopodobnie miało wyrażać ostrość i precyzyjność żyletek produkowanych przez firmę.
Niektórzy wielbiciele marki LG uważają, że logo firmy powstało na cześć Pacmana, bohatera serii gier komputerowych z lat 90. Jednak bardziej wiarygodna historia głosi, że logo LG to po prostu uśmiech w stronę klientów. W logu można również dojrzeć symbol przycisku zasilania urządzeń elektrycznych.
Patrzysz na logo jednego z największych wyścigów kolarskich świata i co widzisz? Czy literka R w słowie „Tour” nie przypomina czasem kolarza Wielkiej Pętli?
Trzy znajdujące się w logu elipsy mają zdaniem twórców symbolizować trzy serca: serce klienta, serce produktu i serce postępu technologicznego. W logu zawarte są jednak również wszystkie litery nazwy koncernu.
Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.