Zapytaj o ofertę

Projektowanie logo dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Popularne loga znanych firm i ich ukryte znaczenie

Baza wiedzy

Ciekawe logo firmy to dobre logo firmy. Jako nieodłączny element firmy, logo firmy wpływa na zainteresowanie klientów. Im ma więcej do ukrycia, tym atrakcyjniejsze jest dla odbiorcy, przyczynia się tym samym do zwiększenia ilości zainteresowanych konsumentów. Na rynku znaleźć można wiele przykładów, gdzie logo znanej firmy kryje znacznie głębsze znaczenie, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

Czym jest logo?

Logo jest terminem znanym dziś niemal każdemu. Swoją genezę wywodzi z greckich słów: „logos” – oznaczające słowo, bądź myśl oraz „typos”, czyli obraz. Logiem nazywamy formę graficzną, która identyfikuje firmę. Ma ono na celu przyciągnąć uwagę klientów, jednocześnie wyrażając ideę przedsiębiorstwa. 

Ukryte znaczenie popularnych logo znanych firm

Każda licząca się w świecie firma posiada logo. Niejednokrotnie decyduje ono o być albo nie być danej firmy na rynku. Wydaje się, że logo powinno przyciągać, zapadać w pamięć, informować o firmie i jej działaniu i właściwie na tym można by poprzestać. Jednak nawet jeśli wszystkie wymienione cechy występują w każdym logu marki, warto wprowadzić pewne elementy dodatkowo wyróżniające oznaczenie. Niekiedy w logach znanych firm da się dostrzec ukryte znaczenie, dzięki któremu znacznie zwiększa się atrakcyjność marek. Istnieje co najmniej kilkanaście znanych firm, których logo ma ukryte znaczenie. Oto część z nich:

Adidas

Ta niemiecka firma produkująca odzież i obuwie sportowe, w latach 90. dokonała modyfikacji swojego loga. Zdecydowano się pochylić paski symbolizujące potrójne wzmocnienie buta w taki sposób, aby przypominały góry. Ma to symbolizować przeszkody, z jakimi każdego dnia zmaga się człowiek.

ukryte znaczenie loga adidas i amazon

Amazon.com

Żółta strzałka w logu, dla części klientów jest niczym innym jak uśmiechem, dla innych podkreśla szeroki asortyment firmy. Nie przypadkowo strzałka zaczyna się i kończy akurat na literach a i z. Znajdziemy tam – jak wskazuje strzałka – wszystko od A do Z, tzn. wszystko, czego potrzebujemy.

Apple

Firmy Steve Jobsa chyba nikomu nie trzeba przedstawiać. Nadgryzione jabłko ma wyrażać jedną z jednostek pamięci komputerowej, czyli bajta. W języku angielskim brzmienie jednostki bajt (ang. byte) pokrywa się z brzmieniem angielskiego odpowiednika słowa kęs, ugryzienie (ang. bite).

ukryte znaczenie loga apple i fedex

FedEx

Logo tej jednej z największych na świecie firm kurierskich, na pozór nie przedstawia nic szczególnego. Jeśli jednak dobrze się mu przyjrzymy, to pomiędzy literami „E” oraz „x” dostrzeżemy strzałkę. Ma ona symbolizować innowacyjność i szybkość.

Formuła 1

W tym zestawieniu nie mogło zabraknąć serii najsłynniejszych wyścigów samochodowych na świecie. Gdy przyjrzymy się bliżej logu, to zauważymy, że przerwa między czarno-czerwonym oznaczeniem F1 tworzy kolejną, białą cyfrę 1.

ukryte znaczenie loga f1 i lafayette

Galerie Lafayette

Odwiedzając Paryż warto odwiedzić Galerie Lafayette. Ten słynny, przeszło stuletni dom handlowy stał się jedną z wizytówek współczesnego Paryża. Logo firmy od samego początku miało za zadanie stanowić analogię do miasta artystów. Czcionka logotypu sprawia wrażenie napisanej jakby odręcznie przez artystę. Co więcej, w wyrażonej graficznie nazwie dla marki „Lafayette” litery „t” układają się w wizualizację Wieży Eiffela. Genialne, nieprawdaż?

Gillette

Widoczne ostre cięcie przy literach „G” oraz „i”, w zamyśle twórców, prawdopodobnie miało wyrażać ostrość i precyzyjność żyletek produkowanych przez firmę.

ukryte znaczenie loga gillette i lg

LG

Niektórzy wielbiciele marki LG uważają, że logo firmy powstało na cześć Pacmana, bohatera serii gier komputerowych z lat 90. Jednak bardziej wiarygodna historia głosi, że logo LG to po prostu uśmiech w stronę klientów. W logu można również dojrzeć symbol przycisku zasilania urządzeń elektrycznych.

Tour de France

Patrzysz na logo jednego z największych wyścigów kolarskich świata i co widzisz? Czy literka R w słowie „Tour” nie przypomina czasem kolarza Wielkiej Pętli?

ukryte znaczenie loga tour the france i toyota

 

Toyota

Trzy znajdujące się w logu elipsy mają zdaniem twórców symbolizować trzy serca: serce klienta, serce produktu i serce postępu technologicznego. W logu zawarte są jednak również wszystkie litery nazwy koncernu.

Zobacz również:

Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o logo dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
zawijas
f
facebook