Zapytaj o ofertę

Projektowanie logo dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Pomysły na logo firmy

Baza wiedzy

Logo jest podstawowym elementem wchodzącym w skład identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa. Co więcej, stanowi ono graficzne odzwierciedlenie nazwy, a tym samym wywiera pierwsze wrażenie wśród klientów. Skąd czerpać pomysły na logo dla firmy oraz o czym pamiętać przy jego tworzeniu? 


Identyfikacja wizualna firmy

Poprzez identyfikację wizualną należy rozumieć zestaw narzędzi, który ma na celu kreowanie wizerunku marki. Składa się on z wielu elementów, wśród których wyróżniamy: nazwę, wystrój wnętrz lokali, banery reklamowe, szata graficzna stron internetowych, wiodąca kolorystyka, a także logo. Aby identyfikacja wizualna była skuteczna, konieczne jest, aby wszystkie wymienione wyżej elementy podlegały jednej spójnej koncepcji. Jeżeli na przykład wybierzemy jako wiodący kolor zielony, to powinien się on konsekwentnie pojawiać we wszystkich omawianych elementach. Przy projektowaniu logo firmy powinniśmy zatem najpierw wziąć pod uwagę całościową koncepcję, aby móc świadomie działać dalej.


Typy logo

Tworzenie logo cechuje się dużą dowolnością i zależy przede wszystkim od pomysłu jego autorów, którymi najczęściej są wyspecjalizowani do tego graficy. Jednak nawet zlecając pracę nad logo profesjonaliście, powinno się podejść do tego świadomie i jasno określić swoje oczekiwania. Wyróżniamy następujące rodzaje logo:

pomysły na logo firmy

 

pomysły na logo firmy

pomysły na logo firmy

pomysły na logo firmy

 

pomysły na logo firmy


Pomysły na logo, które się nie sprawdzą

1. Zbyt skomplikowane grafiki – Dobre logo powinno być oryginalne i charakterystyczne, ale jak ze wszystkim i w tym wypadku należy zachować umiar. Zbyt skomplikowane zdobienia, dużo precyzyjnych elementów... wszystko to spowoduje, że twoje logo będzie mało czytelne.

2. Chwilowe trendy – Na rynku co chwila pojawia się jakaś nowa moda na tworzenie logo. Powinno się jednak pamiętać, że tworzenie logo to wybór na lata, więc nie warto sugerować się modą, która prędzej czy później przeminie.

3. Powtarzalność – Przepisem na dobre logo z całą pewnością jest jego niepowtarzalny charakter, dlatego przy tworzeniu nie powinno się korzystać  z obrazów stockowych zamieszczanych na przeznaczanych do tego stronach internetowych. Obrazy takie są bowiem powszechnie udostępniane, więc nie możemy liczyć, że wybrany obraz będzie na wyłączność. 


Podsumowując, dobre logo to podstawa identyfikacji wizualnej każdego przedsiębiorstwa. Warto zatem dołożyć wszelkich starań, aby przy jego tworzeniu uniknąć podstawowych błędów. Jeżeli nie mamy bliżej określonego pomysłu na logo dla swojej firmy, powinniśmy skierować się z tym problemem do specjalistów, którzy na pewno zaproponują wiele rozwiązań.

 

Często zadawane pytania

Jak wymyślić logo firmy?

Budując markę na pewno zastanawiasz się, czym się kierować przy wyborze odpowiedniego loga dla Twojej firmy. Propozycji może być wiele, ale jedno jest pewne, nie spiesz się i nie podejmuj pochopnych decyzji. Pamiętaj, logo firmy to Twoja wizytówka, która będzie Ci towarzyszyć na każdym etapie rozwoju Twojej działalności. Jej zadaniem jest wyróżnić produkt lub usługę oraz zachęcić do wyboru właśnie Twojej marki. W wyborze odpowiedniego loga pomaga nasz zespół, który podchodzi do każdego klienta indywidualnie udzielając fachowej wiedzy.  

Skąd czerpać inspirację do projektowania logo firmy?

Projektowanie loga dla firmy nie jest wcale takie łatwe. Tworzenie znaku graficznego nie tylko wiąże się z umiejętnościami obsługi programów graficznych. Należy jeszcze wiedzieć, gdzie szukać inspiracji, aby logo firmy było oryginalne i atrakcyjne dla odbiorcy. Wybierając trafne oznaczenie zbadaj Twoje otoczenie branżowe. Zwróć uwagę jak oznacza się Twoja konkurencja, czym się charakteryzuje i do kogo kieruje swoją ofertę. Stwórz obraz swojego potencjalnego klienta i zastanów się czego oczekuje od Twojego produktu i co zaspokoi jego potrzeby. Wykreuj taką markę, która uzyska osobowość, nie będzie obojętna dla odbiorcy, a wręcz przeciwnie będzie to miłość od pierwszego wejrzenia.   

Czego unikać podczas tworzenia logo firmy?

Wybierając logo dla firmy unikaj zbyt skomplikowanych rozwiązań, które mogą utrudnić ich odczytanie i zapamiętanie. Tworząc oznaczenie myśl perspektywicznie i ponadczasowo. Logo firmy towarzyszy Ci dziś, ale i będzie wizytówką marki również za kilka czy kilkanaście lat. Unikaj trendów, które tylko chwilowo dedykują pewne rozwiązania. Wyróżniaj się na rynku, bądź unikatowy i oryginalny.  Wystrzegaj się powtarzalności i nie bądź nijaki. 


Zobacz również:

Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o logo dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
zawijas
f
facebook