Zapytaj o ofertę

Projektowanie logo dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Najlepsze loga znanych firm

Baza wiedzy

Logo reprezentuje całe przedsiębiorstwo, z czasem zyskuje pewną rangę i stanowi wyraz jakości i wartości całej marki. Nic więc dziwnego, że najbardziej znane firmy na świecie inwestują wiele pieniędzy, by ich loga były najlepsze. Oto lista top10 najlepszych i najcenniejszych marek 2015 roku.

 
Jakie kryterium powinno określać najlepsze loga na świecie? Artysta rzekłby, że kształt, kolorystyka itd., marketingowiec zbadałby siłę przekazu grafiki. Każde kryterium łatwo można jednak sprowadzić do wspólnego mianownika - pieniędzy. Na przełomie ostatnich lat, organizacje takie jak BrandZTM przeprowadzają badania, dzięki którym można sprawdzić, które marki są najcenniejsze. Jako wartość niematerialna i prawna w przedsiębiorstwie najlepsze marki na świecie osiągają gargantuiczne ceny. Oto najcenniejsze TOP10 loga znanych firm 2015 roku.

1. Apple

Pierwsze miejsce w rankingu zajmuje firmowe logo Apple. Marka, którą reprezentuje nadgryzione jabłuszko, sukces swój zawdzięcza ciągłym inwestycjom w innowacje i przemyślanym działaniom marketingowym, mającym na celu ciągłe wyróżnianie się firmy na rynku. Obecna wartość marki to niespełna 247 milionów dolarów. Logo Apple odnosi się do świeżości, która charakteryzuje firmę. Jabłko zostało wybrane najprawdopodobniej ze względu na doświadczenia założyciela, który w młodości pracował na farmie. Aby zrozumieć sens nadgryzienia, należy poznać podstawowe słownictwo angielskie, gdzie ugryzienie znaczy „bite” i stanowi nawiązanie do niemalże identycznie brzmiącego słowa „byte”, oznaczającym jednostkę pamięci komputerowej.

2. Google

Google straciło pozycję lidera, którą obejmowało w zeszłym roku. Sporo traci do tegorocznego zwycięzcy, jednak wartość marki wciąż robi wielkie wrażenie, wynosi bowiem ponad 173 i pół miliona dolarów. Logo google to kombinacja odpowiednio dobranych kolorów, przyciągających uwagę i wyzwalających w klientach pozytywne uczucia, oraz nawiązanie do miary matematycznej zwanej gogolem.

3. Microsoft

Kolejny gigant branży technologicznej objął miejsce trzecie, wypychając z podium logo IBM. Marka Microsoft wyceniona została na 115 i pół miliona dolarów. Miejsce trzecie zamyka jednocześnie grupkę firm, których wartość osiągnęła magiczną 9-cyfrową liczbę.Logo microsoftu stanowi połączenie słów microprocessor oraz software. Sygnet w logu ma symbolizować okno na nowy lepszy świat, w podstawowych kolorach najpopularniejszych palet RGB oraz CMYK.

4. IBM

Marka IBM spadła w tym roku na pozycję czwartą, osiągając wartość niemalże 94 milionów dolarów. Marka ta jest czwartą i również ostatnią w pierwszej dziesiątce, która działa w branży technologicznej. Prognozuje się, że miejsce tych firm w czołówce najcenniejszych marek nie jest raczej zagrożone w najbliższym czasie. Logo „Big blue” składa się z pierwszych liter kompletnej nazwy przedsiębiorstwa - International Bussiness Machine Corporation. Co ciekawe, od czasu pojawienia się tego logo, poziome paski zaczęły być kojarzone z komputerami.

5. VISA

Gigant na rynku płatniczym osiągnął wartość marki sięgającą prawie 92 milionów USD, prześcigając najcenniejsze marki z branży żywnościowej, które w roku 2014 plasowały się na liście przed logiem VISA.

6. at&t

Dostawca usług telekomunikacyjnych uplasował się w tym roku na miejscu szóstym, z wartością marki sięgającą niespełna 89 i pół miliona dolarów. Podobnie jak w przypadku IBM widnieją tu poziome, niebieskie pasy, jednak umieszczone są one w kształcie kuli. Całość sprawia wrażenie trójwymiarowego obiektu.

7. Verizon

Zaraz za at&t znalazło się logo innej znanej firmy z tej samej branży. Wartość marki Verizon wynosi w 2015 roku nieco ponad 86 milionów dolarów. Logo stanowi połączenie łacińskiego słowa „veritas” (pl. prawda) oraz angielskiego słowa „horizon” (pl. horyzont). Na końcu logotypu, w indeksie górnym umieszczony jest sygnet w kształcie litery „V”, przypominający kształtem "odhaczenie", oznaczające, że wszystko jest ok.

8. Coca-Cola

Na ósme miejsce spadła w tym roku marka Coca-Cola. Dwa miejsca straty w stosunku do roku poprzedniego spowodowane pewnie jest zaledwie 4%-owym zwiększeniem jej wartości. Logo Coca-Coli stanowi oryginalna nazwa firmy zapisana charakterystyczną pochyłą czcionką. Mieszanka białego i czerwonego koloru ma przyciągać uwagę i wyzwalać pozytywne uczucia w odbiorcach.

9. McDonald's

Marka wyceniona została w tym roku na ponad 91 milionów dolarów. W stosunku do rankingu z roku poprzedniego, logo spadło na liście o cztery miejsca, a marka straciła 5% na wartości. Logo marki McDonalds to żółta litera „M” z zaokrąglonymi wierzchołkami. Nawiązuje ono do łuków, które stały przy wejściu pierwszego lokalu firmy. 

10. Marlboro

Marka zwiększyła swoją wartość o 19%, spadła o jedno miejsce w dół i jej logo zamyka w tym roku dziesiątkę najcenniejszych na świecie marek. Logo firmy stanowi czarny, solidny napis „Marlboro”. Marka skierowana jest do prawdziwych mężczyzn, więc prosty, bezprecedensowy napis jest całkiem na miejscu.

Loga tych znanych firm stanowią jedną z najcenniejszych wartości przedsiębiorstw nie tylko z listy najlepszych. Ranking zawiera najlepsze loga na świecie a historia każdego z nich, to niezmiernie interesujący materiał na zupełnie nowe, oddzielne artykuły. Miejsce, jakie wywalczyły poszczególne marki w rankingu najlepszych to nie przypadek. Pozycja każdego z nich to lata przemyślanych działań tych znanych firm. Warto przyjrzeć się bliżej tym markom i zgodnie z domeną benchmarkingu - uczyć się od nich.

Zobacz również:

Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o logo dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
zawijas
f
facebook