Zapytaj o ofertę

Projektowanie logo dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Logo dla firmy transportowej

Baza wiedzy

Usługi transportowe, spedycja, to jedna z głównych gałęzi naszej gospodarki. Polskie firmy świadczą swoje usługi na rynkach całej Europy. Dobrze zaprojektowane logo pomoże Ci wyróżnić firmę na rynku. Czytając nasz artykuł dowiesz się jak stworzyć dobre logo dla firmy transportowej. 

Charakterystyka branży transportowej 

Transport to element branży TSL, który odgrywa szczególną rolę w gospodarce światowej. W Polsce wg danych przeprowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny udział branży transportowej w 2021 roku w PKB wyniósł ok. 5,7%, zatrudniając ok. 951 tys. osób. Dodatkowo można z łatwością przyznać, że polski transport jest liderem w Europie, a szczególne znaczenie odgrywa w przewozach międzynarodowych, gdzie ma ponad 32% udziału. Wartość krajowego transportu jest szacowana na ok. 140 mld złotych rocznie. Rynek transportowy w Polsce cechuje się ogromnym potencjałem rozwojowym, oferując szeroki zakres usług, które idealnie dopasowują się do potrzeb klienta. Zaletą polskiej branży transportowej jest doświadczenie logistyczne oraz kompleksowe podejście do klienta. Pracownicy branży TSL zaraz po handlu i edukacji stanowią największą grupę zawodową. Polskie firmy transportowe w 2021 roku odpowiadają za 19,8% pracy transportowej w ramach krajów Unii Europejskiej. Tak duży potencjał oraz wysoka pozycja polskiej branży transportowej pozwoli Ci stworzyć silną markę oraz osiągnąć wymarzony sukces. Jednak obecnie rynek cechuje się dużą konkurencyjnością. Dlatego Twoim zadaniem jest stworzenie marki, która wyróżni Cię na rynku transportowym. Do osiągnięcia tego celu na pewno posłuży Ci logo firmy. Tylko profesjonalne i unikalne oznaczenie zostaną zauważone i zapamiętane przez klienta. 

Logo / Logotyp / Sygnet dla firmy transportowej 

LOGO 

Logo firmy to najlepszy sposób na zbudowania identyfikacji wizualnej marki. Jest niezbędne do stworzenia strategii marketingowej i najlepszym sposobem aby zostać zapamiętanym przez klienta. Logo może składać się z sygnetu, logotypu oraz zawierać slogan. 

LOGOTYP

To forma graficzna, która przedstawia nazwę bądź skrót marki, najczęściej występuje w formie zapisu tekstowego. Podstawą dobrego logotypu jest wybranie odpowiedniej czcionki, stylu tekstu jak również koloru. Dobrym przykładem logotypu w branży transportowej jest znak towarowy firmy DHL i FedEx. 

SYGNET

Jest to przedstawienie marki w sposób wyłącznie graficzny. Często jest wykorzystywany wtedy gdy nie ma miejsca na przedstawienie całego logo marki. Zazwyczaj jest umieszczany na opakowaniach towarów lub na samych produktach.    

Najpopularniejsze wizualizacje w branży transportowej  

DHL (003056421)  

Logotyp firmy składa się z trzech liter, użyta jest w nim czerwona, pochylona czcionka, która występuje na żółtym tle. Oznaczenie marki symbolizuje szybkość, niezawodność oraz jakość świadczonych usług. 

 

 

FedEx  (011361375)

Logotyp marki składa się z nazwy marki, której litery są przedstawione w dwóch kolorach fioletowym i pomarańczowym. Przestrzeń, która powstała pomiędzy dużą literą E i małą x tworzy kształt strzałki, która symbolizuje szybkość i niezawodność w dostarczaniu przesyłek.

 

 

GLS (008259764)

Logo firmy składa się z trzech liter, które występują w kolorze niebieskim. Przed literami umieszczona jest żółta strzałka, które właśnie jest sygnetem. Symbolizuje ona szybkość, sprawność oraz dynamizm dostarczanych przesyłek. 

 

 

DPD (002238178) 

Logo marki składa się z dwóch elementów. Logotyp, który jest przedstawiony w formie trzech liter oraz sygnetu, czyli sześcianu, który przypomina paczkę - element, który nawiązuje do działalności firmy kurierskiej. 

 

Logo jest najlepszym sposobem, aby dotrzeć do największego grona klientów. Z badań wynika, że aż 65% populacji jest wzrokowcami i to właśnie wizualizacja powoduje powstanie silnego bodźca u konsumenta, która wpływa pozytywnie na odbiór marki. U większości bywa tak, że wzrok odbiorcy skupia się na poziomie graficznym, często pomijając komunikaty tekstowe. Nasz mózg potrzebuje 1/10 sekundy aby zrozumieć treści wizualne, natomiast zrozumienie przez nas słów trwa ok. 60 sekund. Pełne logo składa się z logotypu i sygnetu ale wiele firm decyduje się na posiadanie znaku w formie logotypu albo w formie sygnetu. 

Slogan - jako dodatkowy element wspierający markę

Dodatkowym elementem logo jest tzw “claim” czyli hasło marki, które zazwyczaj umieszcza się pod logotypem. Poniżej znajdziesz naszym zdaniem najtrafniejsze slogany używane przez firmy zajmujące się transportem. 

 

TNT Sure we can 

Hasło oznacza, że firma jest gotowa do podejmowania wszelkich wyzwań, spełnia oczekiwania klienta. Slogan jest wyrazem elastyczności oraz profesjonalizmu w świadczeniu usług kurierskich na całym świecie (0982240). 

 

 

Pocztex Kurier Poczty Polskiej  

Slogan zawiera informacje, że Poczta Polska świadczy usługi kurierskie. Firma przez to podkreśla swoją nowoczesność i konkurencyjność (Z 306257) 

 

 

FedEx The world on time 

Użycie sloganu przez firmę podkreśla niezawodność oraz terminowość wykonywanych usług dla klientów na całym świecie. Celem sloganu firmy FedEx jest zbudowanie zaufania i lojalności wśród klientów. 

 

Jakie powinno być logo firmy?

Jeżeli chodzi o branżę transportową lub kurierską jest to nie tyle ważne, co praktyczne. Logo musi być proste, lecz nie banalne. Potencjalny klient, patrzący na logo Twojej firmy, nie może się zbyt długo zastanawiać, jaką firmę reprezentuje oznaczenie. Nie o to tu chodzi. Sztuką jest zaprojektowanie takiego logo, żeby wystarczyło rzucić okiem i było wiadomo, że firma działa w branży transportowej. Bardzo dobrym przykładem jest logo firmy kurierskiej DHL. Przede wszystkim, logo utrzymane jest w wyraźnych barwach, czerwone litery są pochyłe, oprócz tego, po bokach, umieszczone są trzy paski. Połączone elementy symbolizują szybką i odpowiedzialną dostawę.

Wzbudź zainteresowanie na ulicy!

Dobre logo firmy powinno być oryginalne – to żadna nowość. Jednak nie wszyscy przedsiębiorcy z rynku transportowego, zdają sobie sprawę, że ich pojazdy są głównym narzędziem marketingu i nie przywiązują wagi do unikalności. W porządku, tylko teraz trzeba wiedzieć, kiedy zaczyna się unikalność, a kiedy skomplikowany rebus, którego zrozumienie zajmie dobre 10 minut. Nie ma na to czasu, odbiorca rzuca okiem i wie już wszystko, a do tego zapamiętuje Twoje logo, bo wyróżnia się z tłumu innych pojazdów. To się nazywa skuteczne logo. Ciekawym przykładem jest logo firmy kurierskiej DPD. Logo zaprojektowane w dwóch kolorach, rzucających się w oczy. Przedstawione jest czarne pudełko, otoczone przez czerwone strzałki. Całość pokazuje, że jakość usług jest wysoka, a przesyłki dostarczane są bezpiecznie. 

A oprócz tego, estetyka

Zauważ, że przedstawione przykłady utrzymane są jedynie w dwóch, wyraźnych barwach. Nie bez powodu logo są tak zaprojektowane. Profesjonalni projektanci wiedzą, że prosty styl jest kluczem do sukcesu. Jak już wyżej zostało wspomniane, logo firmy transportowej musi przyciągnąć wzrok klienta, lecz rozszyfrowanie logo nie może zbyt absorbować. Dlatego pamiętaj, żeby użyć co najwyżej dwóch kolorów. Najlepiej, żeby to były dobrze zauważalne barwy, dzięki temu Twoje logo będzie można rozpoznać nawet z większej odległości, co jest niewątpliwie wielkim plusem.Zakładasz firmę i myślisz, że będziesz świadczyć usługi na terenie naszego kraju. A co jeżeli po jakimś czasie wejdziesz ekspansywnie na rynek zagraniczny? Logo firmy musi być zrozumiałe również dla obcokrajowców. Skoro jesteśmy już przy czytelności, to nie rób z logo zagadki czy rebusu, który rozumiesz tylko Ty i Twoi znajomi. Ostatnia rzecz, która dla Twojej branży jest istotna, to ponadczasowość. Zadaj sobie proste pytanie: czy stworzone logo firmy będzie dobre jutro i tak samo świetne za 10 lat? Twoja branża ma to do siebie, że musisz myśleć długofalowo i niezwykle przyszłościowo. Dlatego szczera odpowiedź na to pytanie przybliży Cię do wymarzonego logo, które przyniesie oczekiwane zyski. 

Teraz czas na Ciebie. Przede wszystkim miej otwartą głowę na pomysły, zajrzyj do Internetu w poszukiwaniu inspiracji, odwiedź strony związane z logistyką, spedycją i transportem w ogóle. Pamiętaj, że logo powinno wyrażac niestandardowe usługi, które oferujesz lub to, dzięki czemu wyróżniasz się spośród konkurencji. Ewentualnie możesz zgłosić się do samodzielnego grafika lub agencji marketingowej, która z chęcią stworzy logo dla firmy transportowej, które spełni swoje zadanie, a oprócz tego zachwyci każdego wokoło. 

Cechy dobrego logo 

Logo powinno być łatwe do zapamiętania. Zbyt skomplikowana forma może utrudnić jego odbiór. Proste logo łatwiej umieścić na opakowaniach towaru oraz użyć go w reklamach. 

Zadaniem logo jest wyróżnić markę na tle innych. Używanie podobnych oznaczeń może wprowadzić odbiorcę w błąd, a kopiowanie spowoduje utratę marki.

Logo identyfikuję markę. Tylko dobrze dopasowane do branży, w której działa marka spełni swoją najważniejszą funkcję jaką jest jej szybkie zapamiętanie. 

Logo powinno być trwałe i aktualne przez cały czas. Tymczasowe trendy oraz moda nie powinna mieć wpływu na jego wygląd. Ponadczasowe logo buduje historię oraz tradycję marki.

Dobrze jest aby logo firmy było dobrze odczytywane przez odbiorcę. Przy tworzeniu nazwy należy liczyć się z faktem, że logo będzie umieszczane w różnych wielkościach przez co nie powinno zawierać zbyt wiele elementów, które w zmniejszeniu mogą okazać się niewyraźne. 

Jak Cię widzą tak Cię piszą  

Posiadanie logo dla firmy transportowej jest niemal obowiązkowe. Nasz klient żyje w świecie obrazkowym, jest przyzwyczajony do szybkiego dostarczania informacji w postaci grafiki i nawet najlepsza oferta firmy transportowej może nie zostać przez niego zauważona jeżeli nie będzie miała swojej wizualizacji. Dlatego Twoim zadaniem jest stworzenie oznaczenia, które wyróżni Cię na rynku. Do tego jest jednak potrzebne spore doświadczenie oraz wiedza nie tylko z dziedziny grafiki ale również marketingu, reklamy czy przed wszystkim tzw “wyczucie tematu”. 

Logo dla branży transportowej 

Logo to nieodłączny element wizualizacji i strategii biznesowej firmy transportowej. Dobre oznaczenie to nie tylko atrakcyjny wygląd ale ważny element potrzeby do komunikacji z odbiorcą. Głównym zadaniem znaku słowno-graficznego lub graficznego jest odróżnienie Twojej marki od innych. Jednak musisz wiedzieć, że unikalność logo powinno mieć swoje granice, aby nadmiar jego elementów nie zakłócił czytelności odbioru znaku towarowego

Bo do tanga trzeba dwojga 

Prowadzenie spójnej identyfikacji marki jest dla biznesu transportowego jednym z najważniejszych elementów marketingu firmy. Często zdarza się tak, że sama nazwa firmy lub samo użycie logo nie wystarczy aby prowadzić reklamę, która przyniesie oczekiwane rezultaty. Niejednokrotnie może okazać się, że marka nie posiadająca oznaczenia w formie graficznej powoduje, że jej marketing nie spełni zamierzonego celu. Dlatego dobrym pomysłem jest stworzenie nazwy i logo firmy, które wzajemnie się będą uzupełniać i w pełni reprezentować markę. Przykładem dobrego przekazu wizualnego było zaprojektowanie przez nasz zespół poniżej przedstawionego logo, które zostało wykorzystane na potrzeby odbywajacych się targów motoryzacyjnych. 

 

Jak zastrzec logo firmy transportowej?

Rejestracja logo firmy czyli znaku słowno-graficznego lub graficznego należy poprzedzić wstępną analizą znaku. Badanie to pozwoli na sprawdzenie czy logo spełnia warunki do uzyskania prawa ochronnego. Badanie oznaczenia ma na celu wskazać pojawienie się ewentualnych kolizji, czyli takich sytuacji, w których Twoje logo będzie identyczne lub podobne do innego znaku towarowego. Badanie oznaczenia przed rejestracją jest bardzo ważne, pozwala uniknąć pojawienia się ewentualnych konfliktów prawnych z przedsiębiorcami, którzy posiadają zastrzeżone znaki towarowe i mogą domagać się zaprzestania używania logo, a nawet w niektórych przypadkach wypłaty kar finansowych w postaci odszkodowań. Analiza znaku pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze, które mogą być wydane na bezskuteczną rejestrację znaku towarowego lub prowadzenia sporu sądowego. 

Kiedy rejestracja logo chroni również nazwę firmy?  

Znak słowno-graficzny to kombinacja elementu słownego i graficznego. Może występować z użyciem kolorów zapisywanych niestandardową czcionką. Warto powiedzieć, że znak słowno-graficzny chroni zarazem nazwę jak i grafikę marki pod warunkiem występowanie tych elementów razem.  

Często zadawane pytania

Jak stworzyć logo dla firmy transportowej?

Jeżeli jesteś w trakcie tworzenia logo dla firmy transportowej sprwadź swoje otoczenie branżowe. Zbadaj dokładnie swoją konkurencję, zwróć uwagę czym się charakteryzuje i jakim oznaczeniem się posługuje. Wybieraj znaki, które kojarzą się z bezpieczeństwem, szybkością i profesjonalizmem. 

Czego unikać podczas tworzenia loga dla firmy transportowej?

Proces powstawania loga dla firmy jest dość długi i wymagający sporo pracy. Tworząc oznaczenie daj sobie czas, nie podejmuj pochopnych decyzji, których w przyszłości możesz żałować. Wybierając oznaczenia unikaj znaków, które zostały już zarezerwowane przez innych przedsiębiorców. Wzorowanie się na konkurencji może przysporzyć Ci kłopoty finansowe jak i prawne. 

Jak chronić logo firmy transportowej? 

Jeżeli chcesz aby Twoje logo firmy było chronione, należy zgłosić oznaczenie w Urzędzie Patentowym. Zanim to zrobisz dokonaj wstępnej weryfikacji znaku, która dobrze wykonana uchroni Cię od błędów popełnianych przez przedsiębiorców zgłaszających znaki towarowe. Takim błędem jest zgłoszenie znaku, który posiada bezwzględne przesłanki odmowy rejestracji znaku. Wystąpienie tych przesłanek powoduje odrzucenie wniosku rejestracyjnego przez eksperta urzędu.   

 


Zobacz również:

Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o logo dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
zawijas
f
facebook