praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Projektowanie logo dla firmy
Akurat branża transportowa ma tę zaletę, że logo firmy może pojechać właściwie na "koniec świata". Wtedy taka firma często nie potrzebuje dodatkowych kanałów marketingowych, bo dobrze zaprojektowane logo, z którym odbiorcy często się spotykają, może przynieść zaufanie klientów, a co za tym idzie, rzeczywisty zysk.
Jeżeli chodzi o branżę transportową lub kurierską jest to nie tyle ważne, co praktyczne. Logo musi być proste, lecz nie banalne. Potencjalny klient, patrzący na logo Twojej firmy, nie może się zbyt długo zastanawiać, jaką firmę reprezentuje oznaczenie. Nie o to tu chodzi. Sztuką jest zaprojektowanie takiego logo, żeby wystarczyło rzucić okiem i było wiadomo, że firma działa w branży transportowej. Bardzo dobrym przykładem jest logo firmy kurierskiej DHL. Przede wszystkim, logo utrzymane jest w wyraźnych barwach, czerwone litery są pochyłe, oprócz tego, po bokach, umieszczone są trzy paski. Połączone elementy symbolizują szybką i odpowiedzialną dostawę.
Dobre logo firmy powinno być oryginalne – to żadna nowość. Jednak nie wszyscy przedsiębiorcy z rynku transportowego, zdają sobie sprawę, że ich pojazdy są głównym narzędziem marketingu i nie przywiązują wagi do unikalności. W porządku, tylko teraz trzeba wiedzieć, kiedy zaczyna się unikalność, a kiedy skomplikowany rebus, którego zrozumienie zajmie dobre 10 minut. Nie ma na to czasu, odbiorca rzuca okiem i wie już wszystko, a do tego zapamiętuje Twoje logo, bo wyróżnia się z tłumu innych pojazdów. To się nazywa skuteczne logo. Ciekawym przykładem jest logo firmy kurierskiej DPD. Logo zaprojektowane w dwóch kolorach, rzucających się w oczy. Przedstawione jest czarne pudełko, otoczone przez czerwone strzałki. Całość pokazuje, że jakość usług jest wysoka, a przesyłki dostarczane są bezpiecznie.
Zauważ, że przedstawione przykłady utrzymane są jedynie w dwóch, wyraźnych barwach. Nie bez powodu logo są tak zaprojektowane. Profesjonalni projektanci wiedzą, że prosty styl jest kluczem do sukcesu. Jak już wyżej zostało wspomniane, logo firmy transportowej musi przyciągnąć wzrok klienta, lecz rozszyfrowanie logo nie może zbyt absorbować. Dlatego pamiętaj, żeby użyć co najwyżej dwóch kolorów. Najlepiej, żeby to były dobrze zauważalne barwy, dzięki temu Twoje logo będzie można rozpoznać nawet z większej odległości, co jest niewątpliwie wielkim plusem.Zakładasz firmę i myślisz, że będziesz świadczyć usługi na terenie naszego kraju. A co jeżeli po jakimś czasie wejdziesz ekspansywnie na rynek zagraniczny? Logo firmy musi być zrozumiałe również dla obcokrajowców. Skoro jesteśmy już przy czytelności, to nie rób z logo zagadki czy rebusu, który rozumiesz tylko Ty i Twoi znajomi. Ostatnia rzecz, która dla Twojej branży jest istotna, to ponadczasowość. Zadaj sobie proste pytanie: czy stworzone logo firmy będzie dobre jutro i tak samo świetne za 10 lat? Twoja branża ma to do siebie, że musisz myśleć długofalowo i niezwykle przyszłościowo. Dlatego szczera odpowiedź na to pytanie przybliży Cię do wymarzonego logo, które przyniesie oczekiwane zyski.
Teraz czas na Ciebie. Przede wszystkim miej otwartą głowę na pomysły, zajrzyj do Internetu w poszukiwaniu inspiracji, odwiedź strony związane z logistyką, spedycją i transportem w ogóle. Pamiętaj, że logo powinno wyrażac niestandardowe usługi, które oferujesz lub to, dzięki czemu wyróżniasz się spośród konkurencji. Ewentualnie możesz zgłosić się do samodzielnego grafika lub agencji marketingowej, która z chęcią stworzy logo dla firmy transportowej, które spełni swoje zadanie, a oprócz tego zachwyci każdego wokoło.
Jeżeli jesteś w trakcie tworzenia logo dla firmy transportowej sprwadź swoje otoczenie branżowe. Zbadaj dokładnie swoją konkurencję, zwróć uwagę czym się charakteryzuje i jakim oznaczeniem się posługuje. Wybieraj znaki, które kojarzą się z bezpieczeństwem, szybkością i profesjonalizmem. Jeżeli podczas projektowania logo potrzebujesz wsparcia kliknij tutaj.
Proces powstawania loga dla firmy jest dość długi i wymagający sporo pracy. Tworząc oznaczenie daj sobie czas, nie podejmuj pochopnych decyzji, których w przyszłości możesz żałować. Wybierając oznaczenia unikaj znaków, które zostały już zarezerwowane przez innych przedsiębiorców. Wzorowanie się na konkurencji może przysporzyć Ci kłopoty finansowe jak i prawne.
Jeżeli chcesz aby Twoje logo firmy było chronione, należy zgłosić oznaczenie w Urzędzie Patentowym. Zanim to zrobisz dokonaj wstępnej weryfikacji znaku, która dobrze wykonana uchroni Cię od błędów popełnianych przez przedsiębiorców zgłaszających znaki towarowe. Takim błędem jest zgłoszenie znaku, który posiada bezwzględne przesłanki odmowy rejestracji znaku. Wystąpienie tych przesłanek powoduje odrzucenie wniosku rejestracyjnego przez eksperta urzędu.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.