Zapytaj o ofertę

Projektowanie logo dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Logo dla firmy handlowej

Baza wiedzy

Stworzenie logo dla firmy handlowej, wbrew pozorom może stworzyć problemy. Dobre logo musi wyróżniać firmę handlową z tłumu, a jednocześnie nie może być skomplikowane – klienci powinni zapamiętać to logo. W artykule znajdziesz kilka wskazówek, jak zaprojektować logo firmy handlowej, zapadło w pamięć odbiorców, ale również potencjalnych kontrahentów.

Logo powinno prezentować branżę, w której działasz


Przede wszystkim dobre logo powinno być proste, co absolutnie nie oznacza, że powinno być banalne. Tutaj dziwne kombinacje są zbędne, bo one tylko sprawiają, że klient zastanawia się, co oznacza to logo, zamiast od razu spostrzec, w jakiej branży pracujesz. Świetnymi przykładem jest znana firma kosmetyczna Wella. Logo jest jednolitej barwy, która skutecznie przyciąga uwagę. Głowa kobiety z rozwianymi włosami już na miejscu sugeruje, że firma zapewnia produkty kierowane do kobiet z naciskiem na pielęgnację włosów. Nie ma tutaj zbędnych zdobień, a użyta czcionka jest prosta. To wszystko. 

logo wella

Logo powinno zaintrygować odbiorcę

 
Idąc ulicą, atakuje nas mnóstwo reklam. Niekiedy logo na jednej z nich zapada nam w pamięć na bardzo długo. Jak możesz się domyślić, zaintrygowanie potencjalnego klienta jest niezbędne przy tworzeniu logo dla firmy handlowej. Bo firm handlowych jest na pęczki, ale utrzymać się na rynku mogą tylko nieliczni. Jeżeli Twoje logo będzie przyciągało wzrok, możesz liczyć na zaufanie ze strony klientów. Dowodem na to jest logo firmy handlowej Agren. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w sprzedaży biopaliw na rynku niemieckim. Logo jest w kolorze czarnym, z wyjątkiem trzech pasków, które symbolizują kłos zboża, który wskazuje, że firma jest związana z naturą czy ziemią. To drugi przykład, gdzie nie ma niepotrzebnych dodatków, a i czcionka również jest przejrzysta.


logo agren

Logo powinno być estetyczne

 
Dobór czcionki do logo musi być przemyślany – panuje zasada, że nie powinno łączyć się więcej niż dwóch rodzajów czcionek. Nie bez przyczyny panuje taka reguła, bo im więcej połączonych ze sobą fontów, tym logo jest mniej czytelne. Patrząc na przykłady, widzisz, że czcionki są wyraźne, więc można jest rozpoznać nawet z daleka.Jeżeli chodzi o kolorystykę, to akurat na tym rynku nie jest ona tak bardzo ważna. Oczywiście projektowane logo firmy powinno być spójne z branżą, w której działasz, ale decyzja zależy wyłącznie od Ciebie.
Nie wiesz, jak potoczy się przyszłość Twojej firmy, ale zakładając optymistycznie, że będzie świetlana, zaprojektowane logo musi być ponadczasowe. Zastanów się, czy logo będzie tak samo dobre jutro, jak i za 10 lat? Czy w przypadku rozwoju firmy na rynki zagraniczne, logo będzie zrozumiałe dla obcokrajowców? Odpowiadając sobie uczciwie na te pytania, jesteś krok bliżej do wspaniałego logo, które dumnie będzie reprezentowało Twoją firmę, a dzięki temu wysiłek włożony w promocję Twojej marki, przyniesie uznanie i wyczekiwane korzyści.Jeżeli po przeczytaniu artykułu nadal nie wierzysz w swoje możliwości, to i na to znajdzie się rozwiązanie – zgłoś się do odpowiedniej agencji reklamowej, która zaprojektuje dobre logo za Ciebie. Mimo że taki ruch wymaga większych nakładów finansowych, to możesz być spokojny, że logo będzie profesjonalnie zaprojektowane.



swoosh

 

Często zadawane pytania

Jak stworzyć logo dla firmy handlowej?

Tworząc loga dla firmy handlowej zwróć uwagę na oznaczenia, które odróżniają się od innych, a jednocześnie są łatwe do zapamiętania. Logo Twojej firmy powinno być kojarzone z branżą ale jednocześnie nie być nazwą opisową czy rodzajową. Zwróć uwagę aby logo zaintrygowało odbiorcę, wzbudziło w nim ciekawość. Takie działanie pozwoli Ci się wybić na rynku i odróżnić od konkurencji.

Czego unikać przy tworzeniu logo firmy handlowej?

Konstruowanie loga firmy handlowej nie jest takie łatwe jakby się na początku wydawało. Podczas tworzenia idealnego oznaczenia, unikaj nazw przeciętnych oraz banalnych, które nie przyciągają uwagi konsumenta. Nie pozwól na sytuację, w której odbiorca będzie się zastanawiał “ co autor miał na myśli”. To odstraszy konsumenta, a przecież tego nie chcesz.

Jak chronić logo firmy handlowej? 

Ochronę prawną loga zyskujesz rejestrując znak w urzędzie patentowym. Jeżeli chcesz działać na terenie Polski należy wybrać Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej. Natomiast jeżeli chcesz prowadzić biznes poza granicami kraju, należy wybrać Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Rejestrując logo w kraju pochodzenia nie tracisz możliwości rozszerzenia swojej ochrony. Jeżeli Twój znak spełnia wymogi rejestracyjne, możesz dokonać zastrzeżenie logo wybierając urząd regionalne (EUIPO) czy międzynarodowy (WIPO).   


Zobacz również:

Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o logo dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
zawijas
f
facebook