Zapytaj o ofertę

Projektowanie logo dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Logo dla firmy handlowej

Baza wiedzy

Stworzenie logo dla firmy handlowej, wbrew pozorom może być problematyczne. Dobre logo musi wyróżniać firmę handlową z tłumu, a jednocześnie nie może być skomplikowane – klienci powinni szybko go zapamiętać. W artykule znajdziesz kilka wskazówek jak zaprojektować logo firmy handlowej aby zapadło w pamięć odbiorców, ale również potencjalnych kontrahentów.

Charakterystyka branży handlowej

Branża handlowa jest dość różnorodna i można ją najłatwiej podzielić na handel detaliczny, hurtowy, internetowy oraz międzynarodowy i spedycyjny. Handel ma ogromny wpływ na rozwój gospodarki kraju, jednocześnie napędzając inne gałęzie. Obecnie w Polsce to handel odbywający się w sieci zyskuje najbardziej na sile, zyskując nowe miejsca na prowadzenie biznesu. Dotychczasowy sposób nabywania produktów był związany z wizytą w sklepach stacjonarnych, jednak zmiany pokoleniowe oraz wszechobecny dostęp do internetu daje konsumentowi możliwość wyboru gdzie i w jaki sposób zaopatrzy się w potrzebne towary. Współczesna Polka bądź Polak uwielbiają robić zakupy w internecie. Przez to rozwój branży handlowej jest coraz mocniejszy. Wzrost znaczenia handlu e-commerce, ciągłe zapotrzebowanie na szybkozbywalne produkty oraz coraz większa popularność sklepów internetowych daje możliwość na powstanie dobrze prosperującej firmy w branży handlowej. Jednak wysoka konkurencja i napływ produktów pochodzących z zagranicy zmusza przedsiębiorców na ciągłe zmiany w prowadzeniu firmy, poprzez zwiększenie nakładów finansowych na marketing czy reklamę. Dobrym sposobem na wyróżnienie marki na rynku jest stworzenie odróżniającego oznaczenia w formie logo. Jednak projektowanie logo to dość trudne zadaniem. W tym działaniu jest potrzebna wiedza z zakresu marketingu, reklamy oraz orientacja na konkurencję oraz oczywiście grafiki. Jeżeli myślisz o założeniu firmy handlowej, weź pod uwagę stworzenie ciekawej i idealnej nazwy oraz jej logo, które przyciągnie uwagę Twojego klienta. Poniżej znajdziesz informacje jakie elementy zamieszczone w logo przyciągają uwagę konsumenta oraz pomogą Ci zrozumieć temat identyfikacji wizualnej marki.        

Logo dla firmy handlowej 

Rynek handlowy to setki tysięcy firm a w kontekście rynku UE nawet miliony przedsiębiorstw, które starają się wyróżnić aby pozyskać tzw. “smart shoppera” czyli klienta dobrze wyedukowanego, który wie dokładnie co potrzebuje i idzie z wcześniej przygotowaną listą do sklepu, znając już ofertę konkurencji. Ciągła rywalizacja prowadzona w branży handlowej oraz napływ tanich produktów pochodzących z Chin, nie ułatwiają przedsiębiorcom prowadzenia biznesu na takim poziomie sprzedażowym jak by sobie tego życzyli. Dlatego tak istotnym aspektem jest bycie rozpoznawalnym w swojej branży. Chyba najgorsze w prowadzenie biznesu przez przedsiębiorcę jest to, że mimo tego że firma posiada świetną ofertę produktową nie ma szans zaprezentować się i przekonać klienta do swojego sklepu. Powodem tego może być nieodpowiednio przeprowadzony marketing a co za tym idzie brak chwytliwej nazwy i dobrego logo, które są najlepszą reklamą firmy. Nie dopuść do takie sytuacji, zaprojektuj logo, które zostanie szybko zapamiętane oraz pomoże Ci wypromować markę. Umieszczenie atrakcyjnie zaprojektowanego logo na szyldach sklepów czy stronie internetowej sprawi, że klient będzie wiedział, że ma do czynienia z dobrą ofertą. 

Elementy dobrego logo dla firmy handlowej  

Branża handlowa to przede wszystkim sklepy, a obecnie sklepy internetowe, które zyskują coraz większą popularność. Wielu klientów skupia się na ich wyglądzie oraz profesjonalnej obsłudze, często kupując to co szybko zostanie przez nich zapamiętane. Większość konsumentów to wzrokowcy i to właśnie wzrok decyduje o wyborze. Dlatego projektując logo dla firmy handlowej np. sklepu internetowego, zwróć uwagę na szybkość jego zapamiętania. Poniżej znajdziesz naszym zdaniem elementy logo, które mają wpływ na odbiór marki w branży handlowej. 

Czcionka 

Większość sklepów w logo swojej firmy umieszcza swoją nazwę. Dlaczego? To ułatwia komunikację marki z konsumentem. Czcionka użyta w znaku słowno-graficznym powinna być wyraźna, łatwa do odczytu, niejednokrotnie wykorzystująca charakterystyczny styl liter. Przykład takiego zabiegu graficznego został wykorzystany w logo Coca-Coli. 

Coco-Cola (29236)

Logo zostało stworzone przez Franka M. Robinsona, który był księgowym twórcy receptury napoju Johna S. Pembertona. Nazwa powstała z połączenia dwóch ówczesnych składników liścia koki oraz jej owoców. Następstwem utworzenia nazwy było powstanie logo, do którego użyto popularnej wówczas czcionki Spencerian Script, ówcześnie stosowanej w korespondencji biznesowej. Obecne logo czyli biały napis na czerwonym tle funkcjonuje od 1969 roku. Swoją popularność marka zawdzięcza postaci Świętego Mikołaja, który występuje w reklamach i jest przedstawiony jako uśmiechnięty, sympatyczny dziadek obdarowujący wszystkich prezentami. Reklama coco-coli z Mikołajem jest jedną z najbardziej lubianych świątecznych reklam na świecie. Pięknie oświetlona ciężarówka oraz śnieżnobiały krajobraz, a w tle piosenka “Coraz bliżej święta” wywołuje u wszystkich pozytywne emocje. 

Kolory   

Kolory mają duże znaczenie w odbiorze logo. Jednak bardzo trudno jest zaprojektować takie oznaczenie, które będzie podobało się każdemu odbiorcy, ze względu na jego upodobania i preferencje. Psychologia kolorów mówi, że niektóre barwy nas przyciągają, a niektóre odpychają. Kolor pełni wiele funkcji tj. estetyczną, emocjonalną, informacyjną oraz konstrukcyjną i to od Ciebie zależy, na którym elemencie skupisz się projektując logo. Twoim zadanie jest wybrać odpowiednią strategię marketingową, która dzięki swojej spójności i kompletności będzie się uzupełniać i wzbudzać zaufanie i rozpoznawalność u klienta. 

Mc Donald’s (97640471)

Restauracja braci Mc Donaldów powstała na początku lat 40-tych w Kalifornii. Pierwszym produktem sprzedawanym przez twórców marki był grillowany kurczak. Początkowo firma nosiła nazwę Speedy Service System ale w 1960 roku nastąpiła zmiana nazwy na Mcdonald's Corporation. Pierwsze logo identyfikujące restaurację powstało w 1948 roku i wyglądało jak kartka z kreskówki przedstawiając uśmiechniętego szefa kuchni. Natomiast duża litera M, która do dziś jest częścią logo powstała w 1953 roku. Sygnet został stworzony przez architekta Stanleya Mertona, który zaprojektował pierwszy franczyzowy budynek umieszczając duże M po jego bokach jako dwa złote łuki, które później zostały ze sobą połączone. Od połowy lat 70-tych do 2006 roku żółta litera była umieszczana na czerwonym tle. A w 2003 roku do logo został dołączony slogan “I ‘m loving it”. Dodatkową identyfikacją marki stanowi klaun - Ronald (305952), który znajduje się przy placach zabaw obiektów i na opakowaniach zestawów Happy Meal. Wg psychologów kolorów użycie żółtego w logo ma symbolizować radość i szczęście a czerwone tło ma wzbudzać apetyt. 

 

Skalowalność logo 

Projektując logo musiesz wiedzieć, że nie tylko będzie Cię ono reprezentowało w kontaktach z konsumentem ale również będzie umieszczane na opakowaniach produktów, wizytówkach, gdzie jest relatywnie mało miejsca. Często zdarza się, że nazwa produktu na opakowaniu jest głównym przedmiotem zainteresowania przez klienta a logo ma mniejsze znaczenie, dlatego jego wielkość może być nieco mniejsza. Klient wybierając produkt najczęściej zwraca uwagę na jego rodzaj czy smak a potem dopiero szuka nazwy marki, która go stworzyła. Dlatego dobrze jest aby logo firmy zawiero jak najmniej elementów, dzięki temu w zmniejszeniu nie straci swojego wyglądu i spełni odpowiednią funkcję. Dobrym przykładem marki, która posiada takie logo jest firma Nike. W tym przypadku nie jest ważne w jakim rozmiarze występuje, nawet zmniejszone zostanie rozpoznane przez odbiorcę. 

Nike (2636696)

Logo Nike jest jednym z najbardziej rozpoznawanych na świecie. Zaprojektowane zostało w 1971 roku przez studentkę sztuki Carolyn Davidson. Logo Nike przedstawia jedno ze skrzydeł starożytnej bogini zwycięstwa Nike, jednak początkowo nie podobało się twórcą marki. Uważali, że jest zbyt proste i nie ciekawe. Jednak tzw. “łyżwa” stała się strzałem w dziesiątkę. Dodatkowym atutem logo stał się slogan “just do it”, który oznacza “po prostu zrób to” Jest zachętą do aktywności, pokonywania swoich ograniczeń oraz dążeniu do celów. Zarazem logo jak i slogan symbolizują ducha walki, pasji oraz zwycięstwa. 

 

 

Poznaj historię jednego z najlepszych logo na świecie w branży handlowej 

Lipton (012679528) - czyli jak kolor logo na wpływ na odbiór marki? 

Marka Lipton powstała w 1871 roku w Glasgow, została założona przez szkockiego handlowca Sir Thomasa Liptona, który już jako 16-letni chłopiec podróżował statkiem do Stanów Zjednoczonych w celach zarobkowych, aby pomagać swoim rodzicom w utrzymaniu i prowadzeniu sklepu. Potem, już jako przedsiębiorca zauważył, że herbata ma ogromny potencjał i dzięki czemu zdecydował się na zakup plantacji herbaty w Cejlonie (obecnie Sri Lanka). Można powiedzieć, że był pionierem w sposobie parzenia herbaty ekspresowej. Po to aby zyskać większą popularność, zdecydował się rozdawać próbki herbaty, które były zapakowane w jedwabne woreczki. Klienci zamiast wsypywać zawartość do filiżanek, wkładali całą zawartość herbaty razem z opakowaniem i zalewali wrzątkiem. Tak powstał wówczas innowacyjny sposób przyrządzania herbaty, który do dziś cieszy się ogromną popularnością. Lipton zorientował się, że ta początkowo omyłka może stać się żyłą złota i opatentował sposób przygotowywania herbaty, a torebki oznaczył etykietami. Pierwsze logo marki powstało w 1890 roku, miało żółtą etykietę z napisem Lipton Yellow Label Tea oraz zawierało herb rodziny. Oznaczenie przechodziło ewolucję. W 1971 roku wprowadzono zmiany, które do dziś obowiązują w logo firmy, które składa się z białego napisu LIPTON, które mieści się na czerwonym tle z żółtym słońcem. W 2014 roku nastąpił rebranding marki, gdzie napis z czerwonym tłem został umieszczony w środku żółtego słońca. Przez ekspertów zmiana została uznana za tzw. rebranding ewolucyjny, czyli taki, który nie jest widoczny na pierwszy rzut oka. Celem tej zmiany było odświeżenie kolorów, w taki sposób aby znak był bardziej przejrzysty. Niektórzy doszukują się podobieństwa logo Lipton do oznaczenia marki Lay’s. Ale czy użycie tych samych kolorów w logo może wprowadzić odbiorcę w błąd? Trudno powiedzieć. Użycie żółtego koloru w logo Lipton symbolizuje optymizm, radość oraz może nawiązywać do barwy zaparzanej herbaty. Czerwone tło użyte w logo dodaje energii, pasji i aktywności. Natomiast biały napis nazwy produktu sprawia wrażenie godnego zaufania oraz buduje większą czytelność i rozpoznawalność marki. 

 

Poznaj wybrane logo stworzone przez naszą kancelarię brandingową 

BORCANO 

Logo zostało zaprojektowane dla firmy handlowej, która specjalizuje się w sprzedaży materiałów budowlanych. Logotyp składa się z nazwy firmy, która występuje w prostej ale przyciągającej uwagę czcionce. Drugim elementem, który jest umieszczany nad nazwą firmy to sygnet, występuje w pomarańczowym kolorze i przedstawia palety, które są często używane w branży budowlanej. 

BRETTO

Logo powstało dla firmy, która zajmuje się sprzedażą online. Logo składa się wyłącznie z napisu nazwy firmy, ale zostało tak skonstruowane aby przyciągało uwagę klienta. 

LUBITO 

Logo powstało dla sklepu spożywczo-przemysłowego. Składa się z dwóch elementów logotypu czyli nazwy firmy występującego w dwóch kolorach szarym i indigo oraz z sygnetu umieszczonego nad nazwą firmy, w tych samych kolorach, który nawiązuje do witryny sklepu. 

LENOMEX 

Logo firmy powstało dla firmy dystrybucyjnej świeże produkty, głównie owoce i warzywa. Zaprojektowana wizualizacja miała za zadanie odświeżyć markę oraz odnowić nazwę firmy, która była już nieco przestarzała. Główny zabieg graficzny miał zniwelować nacisk na niemodną już końcówkę -ex, która była często używana podczas tworzenia nazw w latach 90-tych. Dlatego sygnet został podzielony na dwie części. Pierwsza odnosi się do słowa LEMO występująca w kolorze zielonym i nawiązuje do świeżości produktów sprzedawanych przez firmę, natomiast druga część NEX, w której został użyty kolor limonkowy jest nawiązaniem do działalności firmy czyli dystrybucji, w której firma jest podniesiona do rangi eksperta. Dodatkowym zabiegiem podkreślającym fachowość wykonywanej pracy handlowej było stworzenie sloganu “Nexperci dystrybucji”, który nadał nazwie większą lekkość oraz sprawił, że nazwa stała się ponadczasowa. 

ZINU SHOP 

Logo powstało dla sklepu spożywczego, dzięki oryginalnej czcionce oraz dobrze dobranej kolorystyce przyciąga uwagę odbiorcy. Kolor czerwony użyty w logotypie to energia oraz pasja potrzebna w sprzedaży, natomiast kolor żółty oznacza witalność oraz pozytywne nastawianie do klienta. 

Jak zastrzec logo firmy w branży handlowej?

Zastrzeżenie znaku słowno-graficznego oraz graficznego musi być poprzedzone wstępną analiza mark, której zadaniem jest sprawdzenie czy oznaczenie spełnia warunki zdolności rejestrowej oraz czy nie koliduje ze znakami wcześniej już zgłoszonymi lub zastrzeżonymi w Urzędzie Patentowym. Badanie wstępne znaku ma za zadanie zminimalizować ryzyko odmowy rejestracji lub możliwość wystąpienia sprzeciwu ze strony innych właścicieli znaków towarowych. Wstępna analiza znaku zawiera wiele aspektów, które należy przeanalizować. Jeżeli nie jesteś pewien czy Twoje logo może uzyskać prawo ochronne skorzystaj z naszej pomocy. Otrzymasz od nas informację zwrotną na temat Twojego znaku towarowego oraz pomożemy Ci zarejestrować logo w Urzędzie Patentowym.  

Recepta na dobre logo - czyli jak zaprojektować logo dla firmy handlowej 

Recepta na zaprojektowanie ciekawego logo nie jest jednak uniwersalne ze względu na różnorodność branży handlowej. Jednak istnieją pewne zasady i cechy, które wskazują jakie powinno być oznaczenie w branży handlowej. 

Proste 

Logo powinno być szybko zapamiętane. Dlatego im więcej w Twoim logo będzie użytych elementów, tym Twój klient będzie miał trudniej w jego zapamiętaniu. Musisz wiedzieć, że Twoje logo będzie używane w różnych formatach dlatego zwróć uwagę, żeby każdy jego element był czytelny. 

Dopasowane 

Spójny marketing firmy oraz odpowiednio dobrana nazwa i logo firmy szybko dotrze do odbiorcy dzięki czemu zostanie odpowiednio odebrana przez klienta. 

Ponadczasowe

Wiedz, że Twoje logo będzie Cię reprezentować w kontaktach z klientem i służyć Ci przez lata. W budowaniu rozpoznawalności na rynku w branży handlowej zapewne pomoże Ci ciekawe logo, które zachwyci odbiorcę i zwróci jego uwagę. 

Trwałe  

Budowanie siły Twojej marki to proces czasochłonny i wymagający ciągłej pracy. Przy projektowaniu logo unikaj chwytliwych, krótkotrwałych trendów, które posłużą Ci na krótki okres i po pewnym czasie mogą okazać się nietrafione. 

Wyróżniające 

Dokonując dobrego researchu sprawdzisz jak działa Twoja konkurencja i czym się charakteryzuje. Wtedy będziesz wiedział czym Twoje oznaczenie może się odróżnić od innych. Nie staraj się stworzyć coś oryginalnego na siłę, użyte “udziwnienia” utrudniają odbiór logo przez klienta. 

Intrygujące

Idąc ulicą, atakuje nas mnóstwo reklam. Niekiedy logo na jednej z nich zapada nam w pamięć na bardzo długo. Jak możesz się domyślić, zaintrygowanie potencjalnego klienta jest niezbędne przy tworzeniu logo dla firmy handlowej. Bo firm handlowych jest na pęczki, ale utrzymać się na rynku mogą tylko nieliczni. Jeżeli Twoje logo będzie przyciągało wzrok, możesz liczyć na zaufanie ze strony klientów. Dowodem na to jest logo firmy handlowej Agren. Przedsiębiorstwo specjalizuje się w sprzedaży biopaliw na rynku niemieckim. Logo jest w kolorze czarnym, z wyjątkiem trzech pasków, które symbolizują kłos zboża, który wskazuje, że firma jest związana z naturą czy ziemią. 


logo agren

 

Estetyczne

 
Dobór czcionki do logo musi być przemyślany – panuje zasada, że nie powinno łączyć się więcej niż dwóch rodzajów czcionek. Nie bez przyczyny panuje taka reguła, bo im więcej połączonych ze sobą fontów, tym logo jest mniej czytelne. Patrząc na przykłady, widzisz, że czcionki są wyraźne, więc można jest rozpoznać nawet z daleka. Jeżeli chodzi o kolorystykę, to akurat na tym rynku nie jest ona tak bardzo ważna. Oczywiście projektowane logo firmy powinno być spójne z branżą, w której działasz, ale decyzja zależy wyłącznie od Ciebie.
Nie wiesz, jak potoczy się przyszłość Twojej firmy, ale zakładając optymistycznie, że będzie świetlana, zaprojektowane logo musi być ponadczasowe. Zastanów się, czy logo będzie tak samo dobre jutro, jak i za 10 lat? Czy w przypadku rozwoju firmy na rynki zagraniczne, logo będzie zrozumiałe dla obcokrajowców? Odpowiadając sobie uczciwie na te pytania, jesteś krok bliżej do wspaniałego logo, które dumnie będzie reprezentowało Twoją firmę, a dzięki temu wysiłek włożony w promocję Twojej marki, przyniesie uznanie i wyczekiwane korzyści. Jeżeli po przeczytaniu artykułu nadal nie wierzysz w swoje możliwości, to i na to znajdzie się rozwiązanie – zgłoś się do odpowiedniej agencji reklamowej, która zaprojektuje dobre logo za Ciebie. Mimo że taki ruch wymaga większych nakładów finansowych, to możesz być spokojny, że logo będzie profesjonalnie zaprojektowane.

Może nawiązywać do branży, w ktorej działasz


Tak jak napisaliśmy wcześniej dobre logo powinno być proste, co absolutnie nie oznacza, że powinno być banalne. Tutaj dziwne kombinacje są zbędne, bo one tylko sprawiają, że klient zastanawia się, co oznacza to logo, zamiast od razu spostrzec, w jakiej branży pracujesz. Świetnymi przykładem jest znana firma kosmetyczna Wella. Logo jest jednolitej barwy, która skutecznie przyciąga uwagę. Głowa kobiety z rozwianymi włosami już na miejscu sugeruje, że firma zapewnia produkty kierowane do kobiet z naciskiem na pielęgnację włosów. Nie ma tutaj zbędnych zdobień, a użyta czcionka jest prosta. To wszystko. 

logo wella

 

Często zadawane pytania

Jak stworzyć logo dla firmy handlowej?

Tworząc loga dla firmy handlowej zwróć uwagę na oznaczenia, które odróżniają się od innych, a jednocześnie są łatwe do zapamiętania. Logo Twojej firmy powinno być kojarzone z branżą ale jednocześnie nie być nazwą opisową czy rodzajową. Zwróć uwagę aby logo zaintrygowało odbiorcę, wzbudziło w nim ciekawość. Takie działanie pozwoli Ci się wybić na rynku i odróżnić od konkurencji.

Czego unikać przy tworzeniu logo firmy handlowej?

Konstruowanie loga firmy handlowej nie jest takie łatwe jakby się na początku wydawało. Podczas tworzenia idealnego oznaczenia, unikaj nazw przeciętnych oraz banalnych, które nie przyciągają uwagi konsumenta. Nie pozwól na sytuację, w której odbiorca będzie się zastanawiał “ co autor miał na myśli”. To odstraszy konsumenta, a przecież tego nie chcesz.

Jak chronić logo firmy handlowej? 

Ochronę prawną loga zyskujesz rejestrując znak w urzędzie patentowym. Jeżeli chcesz działać na terenie Polski należy wybrać Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej. Natomiast jeżeli chcesz prowadzić biznes poza granicami kraju, należy wybrać Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej. Rejestrując logo w kraju pochodzenia nie tracisz możliwości rozszerzenia swojej ochrony. Jeżeli Twój znak spełnia wymogi rejestracyjne, możesz dokonać zastrzeżenie logo wybierając urząd regionalne (EUIPO) czy międzynarodowy (WIPO).   


Zobacz również:

Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o logo dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
zawijas
f
facebook