Zapytaj o ofertę

Projektowanie logo dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Kapsel od Tymbarku!

Baza wiedzy

Tymbark jest marką soków i napojów która liczy sobie już ponad 75 lat. Od 1999 roku marka ta znajduje się w portfolio Grupy Maspex Wadowice. Oprócz walorów jakościowych oferowanych produktów Tymbark uzyskał sympatię konsumentów także dzięki kreatywnym działaniom promującym markę.

Za najlepszy pomysł marketingowy Tymbarku uważa się umieszczenie na wewnętrznej stronie kapsla lub nakrętki chwytliwego napisu/hasła. Pierwszy taki napis, który pojawił się w 1993 roku, brzmiał: "Uszy do góry". Dziś otwierając sok Tymbark możesz trafić na jeden z 490 powstałych haseł. *  Co ciekawe co minutę niemalże 200 osób otwierając butelkę soku Tymbark odczuwa swoistego rodzaju ekscytację i zanim zaspokoi pragnienie czyta hasło spod kapsla. Dla wielu osób tekst od Tymbarku bywa krótkotrwałą inspiracją lub nawet przepowiednią. Jak mówi Dorota Liszka - rzecznik prasowy grupy Maspex : „Dzięki zabawnym, intrygującym, ale również wyrażającym najpiękniejsze uczucia tekstom Tymbark jest cały czas obecny w życiu konsumentów. Zawierające hasła kapsle to unikalny brand experience napojów Tymbark. Można nawet powiedzieć, że kapsle czy też zakrętki marki Tymbark stały się wręcz ikoną! ” Należy zaznaczyć, że kapsle te stały się istotnym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki Tymbark. Nic więc dziwnego, że marka wykorzystuje je na wszelkie możliwe sposoby. Wiele telewizyjnych kampanii reklamowych napojów Tymbark budowanych jest na spotach, w których użyte są kapsle- animowani brand hero Tymbarku. Poszczególne reklamy prezentują historyjki, w których główną rolę pełnią kapsle z umieszczonymi na wewnętrznej stronie zabawnymi hasłami.  Za przykład można podać 10-sekundowe spoty w ramach akcji „Tymbark – Kochaj życie”. Ich pomysłodawcą jest agencja reklamowa Saachi&Saatchi, z kolei za planowanie i zakup mediów odpowiadał dom mediowy ZenithOptimedia Inną akcją wykorzystującą ikonę Tymbarku były spoty z okazji 75 urodzin tej marki. W tym przypadku bohaterami spotów byli:  markowy kapsel oraz tort urodzinowy. Autorem urodzinowych spotów Tymbarku jest agencja reklamowa: 303, a zakupem mediów, tak jak w poprzednim przykładzie zajmował się dom mediowy ZenithOptimedia.

 


     


 
Z okazji organizowanej przez Polskę imprezie sportowej EURO 2012 agencji 303 i domowi mediowemu  ZenithOptimedia Tymbark zleciał zorganizowanie „piłkarskich spotów” Stąd też pojawiły się reklamy, w których kapsle Tymbarku występowały się na murawie boiska, a umieszczone na nich hasła podkreślały emocje fanów piłki nożnej. 


 

 

Oprócz spotów telewizyjnych słynne kapsle pojawiają się także w reklamie outdorrowej. Przykładem jest promocja orzeźwiających jabłkowo-miętowych soków Tymbark. Billbordy przyciągały uwagę rozwiązania 2D/3D. Uwypuklone zostały tam wspomniane już Tymbarkowe kapsle z okrągłą zawieszką lub inny składnik identyfikacji wizualnej, czyli butelka Tymbarku.
Na billboardach wykorzystano te wyróżniające markę elementy . Na kapslach znalazły się oczywiści zabawne rymowane slogany takie jak: „Na świeżość są patenty! Trochę jabłka, trochę mięty”lub  „Najświeższe momenty - od jabłka i mięty”. Projekty przygotowała agencja Saatchi & Saatchi.


Innym przejawem działań outdoorowych zahaczających o ambient było umieszczenie billboardów w sześciu największych miastach Polski: Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Szczecinie i Wrocławiu. Ściślej rzecz ujmując billboardy, których bohaterami są kapselki z żartobliwymi hasłami opisującymi otaczającą rzeczywistość znalazły się na stacjach metra oraz w tramwajach kursujących we wcześniej wymienionych miastach. Wywołujące uśmiech na twarzach, billboardowe kapsle Tymbarku towarzyszyły podróżnym w czerwcu i lipcu 2012 roku. Za reklamę odpowiedzialna była agencja Brainbox.

Oprócz powyżej przedstawionych przykładów marka Tymbark wiedząc jak istotna jest reklama w Interneciepostawiła również na obecność na portalu społecznościowym Facebook. Jak powiedziała Dorota Liszka - rzecznik prasowy grupy Maspex: „Według Sotrender, jednego z najpopularniejszych narzędzi do analizy stron na Facebooku, od kilku miesięcy Tymbark utrzymuje się nieprzerwanie na pozycji lidera pod względem liczby fanów, wyprzedzając inne marki ze swojej kategorii.” (Liczba fanów Tymbarku przekroczyła tam 829 tys.- stan na dzień 07.03.2013 r.).
Na Facebooku marka Tymbark zamieszcza różnorodne aplikacje interaktywne np. „Kapslove Święta”, w której „Mikołaj-Kapsel” rozdawał nagrody. Aplikacja internetowa została uruchomiona dokładnie 6 grudnia 2012 roku. Aby osoba mająca konto na Facebooku mogła skorzystać z aplikacji musiała poczekać, aż pojawi się w niej zdjęcie konkursowe oraz musiała starać się jak najszybciej oznaczyć się na wybranej nagrodzie. Wybrany prezent można było wygrać, jeśli udało się kliknąć na niego wcześniej niż inni użytkownicy.
Jej głównym celem było zwiększenie zaangażowania użytkowników w działania na koncie Tymbarku oraz tym samym zdobycie nowych fanów na Facebooku. Działania na portalu społecznościowym były wspierane przez telewizyjne spoty reklamowe z udziałem Mikołaja –Kapsela. Za promocję w Internecie odpowiedzialna była agencja Interactive Solutions i firma Codemedia, spot stworzyli agencja Brainbox i studio produkcyjne The Chimney Pot, a zakup mediów należał do ZenithOptimedia.

   



Również na Android markecie pojawiła się apka Tymbarku, która raz dziennie może dostarczać odbiorcom wiele emocji. Wystarczy dotknąć ekranu, żeby sprawdzić motto dnia- hasło zawarte na kultowym kapslu. Kapsle można gromadzić i przeglądać w specjalnie stworzonym archiwum. 
Oprócz wymienionych powyżej sposobów promocji wykorzystujących kapsel Tymbark marka postanowiła również wprowadzić pierwszą na polskim rynku Alternate Reality Game  (zmodyfikowana rzeczywistość) onamingu Operacja Kapsel. Należy zaznaczyć, że istotą gier Alternate Reality jest fakt, że gracze nie tworzą swoich awatarów - pozostają sami sobą, nie gromadzą też punktów, nie uczestniczą w rankingach. Alternate Reality Game cechuje tak realny program, że jej użytkownicy niekiedy mają wątpliwość, czy grają czy też uczestniczą w prawdziwych wydarzeniach. Taką grę na zlecenie Tymbarku przygotowała agencja Click5- za oś  gry Click5 obrała historię dotyczącą kradzieży pierwszego powstałego kapsla Tymbarku. W połowie 2009 roku na serwisie YouTube pojawił się enigmatyczny materiał- nagranie z systemu monitoringu, na którym przez kilka sekund widać było zamaskowanego złodzieja włamującego się do muzeum. Rzecznik prasowy marki Tymbark odczytał wówczas oświadczenie dotyczące prawdopodobnego włamania do muzeum Tymbarku, z którego zginął bezcenny - pierwszy kapsel soku Tymbark (czyli kapsel z 1936 roku). Jak wynikało ze słów rzecznika prasowego eksponat ten jest bardzo ważny dla firmy, więc nie będzie ona szczędzić środków by go odnaleźć. W tym też celu wezwała wszystkich chętnych do pomocy – na znalazcę czekała nagroda  – samochód marki Mini One. Na początku uczestnicy nie wiedzieli dokładnie, czy jest to prawda, czy jedynie gra. Wykorzystując wiele kanałów komunikacji np. serwisy społecznościowe, blogi, telefony komórkowe, video czy też komunikację offline, akcji wywołała ogromne zainteresowanie i zaangażowanie tysięcy aktywnych graczy. Graczom udostępniono centrum operacyjne, na którym grupa zadaniowa Tymbarku regularnie publikowała najświeższe raporty wideo dotyczące akcji. Tworzenie stron www takich jak np. serwisu kapsel.pl uatrakcyjniła grę. Oprócz tego gracze mieli także możliwość śledzenia najnowszych informacji na temat postępu w poszukiwaniach na takich kanałach komunikacji jak: Facebook, Twitter, Blip, YouTube czy Goldenline.  Fabuła akcji prowadziła graczy przez wiele specjalnie stworzonych stron internetowych, blogów, przekazów wideo a nawet profili społecznościowych należących do wykreowanych specjalnie na potrzeby akcji „Operacja:Kapsel” postaci. Co istotne gracze nie wiedzieli o fikcyjnym charakterze tych osób. Dodatkowo wiele z przygotowanych dla uczestników gry zadań zmuszała ich do podjęcia współpracy z innymi graczami. Zespołowe działania takie jak np. składanie haseł, odkrywanie ukrytych obrazów, czy rozwiązywanie zagadek, odbywało się na przygotowanym przez Tymbark forum Operacji Kapsel. Co ciekawe podczas gry jej uczestnicy musieli korzystać także z własnych prywatnych telefonów, odbierać przesyłki pocztowe oraz śledzić bohaterów gry w realnym świecie. Agencja Click5 zaplanowała, że poszukiwania cennego przedmiotu zakończą się grą miejską na ulicach Krakowa. Podczas krakowskiej gry miejskiej   najbardziej zaangażowanych kilkudziesięciu graczy (wybranych drogą eliminacji spośród kilku tysięcy zarejestrowanych użytkowników- tzw. grupa finałowa) musiało fizycznie odnaleźć skradziony kapsel.  Po wielogodzinnych poszukiwaniach szkatułka z kapslem została odnaleziona przez jednego z graczy - znajdowała się w krakowskim Muzeum Lotnictwa. Zwycięzca otrzymał przewidzianą nagrodę - samochód Mini ONE.
Oceniając pierwszą w Polsce Alternate Reality Game „Operacja Kapsel” należy stwierdzić, że zdecydowanie wyróżniała się ona na rynku. Dodatkowo przeciwnie do innych form komunikacji interaktywnej, gra taka wywołała ogromne zaangażowanie uczestników na bardzo długi okres (akcja trwała około 10 tygodni). 
Dzięki akcji Tymbark zyskał identyfikowanie się graczy z marką wywołane ich zaangażowaniem w poszukiwanie kapsla. Identyfikowanie się z marką powoduje, że konsumenci przypisują jej pozytywne cechy oraz spośród oferty znajdującej się na półkach sklepowych wybierają właśnie tą markę. Kolejnym osiągnięciem akcji jest  połączenie informacji o tradycji marki, sięgającej 1936 roku, z nowoczesną komunikacją – w ten sposób marka trafiła także do młodej grupy docelowej (statystycznie w gry grają przeważnie osoby w wieku 14-30 lat).Wreszcie nawiązując do słynnego hasła z kapsli Tymbarku „Razem, za każdym razem” marka połączyła podczas gry współuczestnictwo i działanie w grupie, dając uczestnikom dobrą zabawę.



Podsumowując cały artykuł należy stwierdzić kapsle z hasłami uznaje się za doskonałe narzędzie promocyjne Tymbarku.

* Przykładowe hasła na kapslach marki Tymbark:

 

Zobacz również:

Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o logo dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
zawijas
f
facebook