Zapytaj o ofertę

Projektowanie logo dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Jak stworzyć dobre logo dla firmy

Baza wiedzy

Nazwa i dobre logo dla firmy to elementy, o które powinien zadbać każdy przedsiębiorca. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz, więc warto postarać się budować pozytywny obraz firmy już od początku jej istnienia. Poniżej przedstawiamy najważniejsze zasady, dzięki którym dowiecie się, jak stworzyć dobre logo dla firmy.

Struktura firmowego loga

Dobre logo firmy składa się z sygnetu i logotypu. Oba elementy mogą występować jako logo samodzielnie. Zdarza się, że ludzie utożsamiają logotyp z logiem. Nie jest to wielki błąd, jednak ważne, by przedsiębiorca wiedział, czym się od siebie różnią. Logotyp  stanowi graficzne przedstawienie brzmienia nazwy przedsiębiorstwa. Znacznie rzadziej znane jest ludziom słowo sygnet, który w projektowaniu loga jest równie ważny. Sygnetem jest firmowy znak graficzny identyfikujący firmę. Firmy bardzo często umieszczają w swoim logo oba te elementy, jednak zdarzają się przypadki, gdy firma posługuje się jedynie logotypem lub sygnetem. Niektóre przedsiębiorstwa decydują się na umieszeniu w swoim logo dodatkowego hasła firmowego. Tagline to krótki tekst, zbliżony do sloganu, określający wizję lub misję firmy.

Zakładanie działalności gospodarczej krok po kroku

Skąd wziąć pomysł na logo

Tworząc dobre logo dla firmy, należy sięgnąć przede wszystkim po ołówek i kartkę papieru. Zastanów się, jakie skojarzenia wiążą się z brzmieniem nazwy Twojej firmy. Zaangażuj swoją rodzinę, przyjaciół, zróbcie burzę mózgów. Wspólnie wybierzcie hasła, które w najlepszy sposób oddawać będą charakter Twojej działalności. Ważne, by dało się je przedstawić graficznie. Inspiracji możecie szukać wszędzie, w literaturze, Internecie, mitologii lub otoczeniu wokół was. Z pewnością już sama nazwa, nawet abstrakcyjna rodzi pewne skojarzenia. Warto rozwijać mapy skojarzeniowe, bo to najlepszy sposób, by znaleźć oznaczenie graficzne, które będzie sugestywne i unikatowe.

pomysł na logo firmy

Źródło: Fotolia

Opracowanie loga

Jeżeli masz już pewien zarys oznaczenia swojej firmy, nie odkładaj kartki i ołówka. Zacznij szkicować projekt loga. Nie zrażaj się, jeżeli nie masz talentu Michała Anioła. Tworzysz dopiero roboczy projekt, który będzie dopracowywany na kolejnych etapach. Ważne, byś wykazywał się tu dużą kreatywnością i pomysłowością. Istotną kwestią jest również kolorystyka w logu firmy. Każda barwa niesie pewien określony przekaz i należy wziąć to pod uwagę przy tworzeniu loga dla firmy.

 

Tworzenie sygnetu loga

Postaw się na miejscu odbiorcy przekazu. Jakie firmowe logo wywołałaby odpowiednie reakcje u potencjalnego klienta? Nie bój się wychodzić poza schemat i tworzyć oznaczeń, które w perswazyjny, lecz nienatarczywy sposób będą niosły pożądany przekaz. W ten subtelny sposób docenia wiele firm, z których wiele dzierży obecnie status gigantów na rynku. Jako przykład, jak stworzyć dobre logo dla firmy może służyć marka „Toblerone”. Jeżeli przyjrzysz się dokładnie logu marki, zauważysz biały zarys niedźwiedzia na tle góry. Niedźwiedź znajduje się też w herbie Berna, w którym znajduje się siedziba producenta.

logo Toblerone

Źródło:Flickr.com

Tworzenie logotypu loga

Logotyp to nic innego, jak nazwa Twojej firmy przedstawiona w sposób graficzny. W Internecie istnieje mnóstwo serwisów udostępniających darmowe czcionki, które w jednej chwili można pobrać i wykorzystać w swoim projekcie logotypu. Pamiętać jednak trzeba, że niektóre z nich mogą być użyte komercyjnie, jedynie po uiszczeniu opłaty licencyjnej. Język mówiony jest znacznie bardziej sugestywny, wzbogacony o intonację i dźwięki dodatkowe. Język pisany nie ma tych zalet, jednak ma on za zadanie pozostać w pamięci na dłużej. Przy wyborze rodzaju czcionki wziąć należy pod uwagę jej kształt, strukturę liter oraz to, jakie uczucia wywołuje w odbiorcy. Weź pod uwagę, że tekst musi być czytelny, nawet gdy logo będzie zmniejszone. Odpowiednio dobrany krój tekstu pisanego może krzyczeć lub szeptać, wyrażać pośpiech lub powagę. Świetnym przykładem są reklamy w gazetach. Zwróć uwagę, w jaki sposób przedstawiane są tam slogany i inne teksty – niektóre z nich wyglądają, jak napisane ręką dziecka lub elegancko, przez kobietę.

dobre logo firmy

Źródło: Fotolia

 

Wykonanie projektu loga

Jeżeli opracowałeś już roboczy projekt i wiesz, czego chcesz, masz dwie opcje. Pierwsza to udanie się do wybranej firmy projektującej logo. Wykwalifikowani pracownicy z pewnością doradzą Ci w kwestii Twojego zamówienia i profesjonalnie wykonają wspólnie omówiony przez was projekt. Jeżeli zechcesz, możesz wybrać opcję drugą, czyli samodzielnie stworzyć logo. Zaawansowane programy graficzne są dostępne dla każdego. Minusem jest wysoka cena takich aplikacji, na szczęście, nawet jeżeli nie jesteś posiadaczem takiego oprogramowania, możesz znaleźć programy do pobrania zupełnie za darmo. Dla nowicjuszy mających wystarczająco dużo czasu, na YouTube dostępne są również wideo kursy obsługi części z nich.

 

To, w jaki sposób podejdziesz do problemu zaprojektowania loga, zależy całkowicie od Ciebie. Ważne, byś wziął pod uwagę to, że logo ma trafiać przede wszystkim do klientów. Dzięki stworzeniu dobrego loga dla firmy znacznie skuteczniej przyciągniesz do siebie wiernych kontrahentów.

 

Często zadawane pytania

Jak ważne jest dobre logo?

Dobre logo to takie, które wyróżni Twoją firmę spośród konkurencji. Wybieraj znaki aluzyjne ale takie które nawiązują do branży. Przed zaprojektowaniem loga zastanów się jaka będzie Twoja marka, do kogo będziesz kierował swoją ofertę i czym się chcesz wyróżnić na rynku. Tworząc dobre logo nie bój się wychodzić poza utarte schematy, które ograniczają Twoje pomysły. Stwórz logo chwytliwe i niepowtarzalne, które pozwoli Ci zbudować silną markę

Czy trzeba zastrzec logo?

Nie ma obowiązku rejestracji logo firmy. Ale czy warto podejmować ryzyko? Zastrzegając znak graficzny zyskujesz na niego prawo ochronne, które nie tylko zapewnia Ci bezpieczeństwo na rynku branżowym, ale daje Ci narzędzia, które możesz uruchomić w sytuacji zagrażających Twojej marce. Korzyści zastrzeżonego znaku towarowego jest wiele. Czytając artykuł: Co daje ochrona znaku towarowego dowiesz się co jeszcze zyskujesz dokonując rejestracji znaku. Jeżeli już podjąłeś decyzję i chcesz stworzyć logo, które będzie spełniało wymogi rejestracyjne sprawdź naszą ofertę.  


Zobacz również:

Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o logo dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
zawijas
f
facebook