Zapytaj o ofertę

Projektowanie logo dla firmy

Zadzwoń:
883 222 244
powrót

Jak muszla trafiła na logo marki Shell, czyli historia identyfikacji wizualnej Shell w pigułce.

Baza wiedzy

Marka koncernu paliwowego Shell ma już ponad 100 lat. W ramach swojej długotrwałej działalności firma  wielokrotnie modyfikowała swoje logo. Warto jednak dodać, że od samego początku na zarejestrowanym znaku towarowym występuje muszla. Dlaczego wybrano muszlę?

Otóż jedną z możliwości wytłumaczenia takiego stanu rzeczy jest obranie muszli ze względu na nazwę firmy- Shell (w jęz. ang. shell to muszla). Z kolei etymologia nazwy związana jest z wcześniejszą działalnością Marcusa Samuela- ojca twórców marki Shell (Marcusa Juniora i Sama Samuelów), czyli londyńskiego sklepiku handlującego antykami i właśnie muszlami morskimi. 
Inną możliwością wyboru muszli może być fakt znajdowania się jej w herbie rodzinnym jednego z partnerów biznesowych braci Samuel, czyli pana Grahama. Człowiek ów zajmował się importem i eksportem nafty oraz pełnił funkcję dyrektora Shell Transport and Trading Company (pierwotna nazwa firmy Shell). Bardziej prawdopodobna jednak jest pierwsza wersja pochodzenia logo.

 

 

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.

Logo jest kluczowym składnikiem systemu identyfikacji wizualnej marki.

 

Zmiany logo marki Shell na przestrzeni lat.

 

Pierwszym logo firmy powstało w 1900 roku i jak było wspomniane znajdowała się na nim muszla, a ściślej muszla małża. W 1904 r. projekt logo firmy uległ zmianie i muszla  małża została zmieniona na muszlę Pecten, czyli przegrzebka (To właśnie ta muszla po lekkich modyfikacjach  jest obecna w aktualnym logo). Poza zmianą rodzaju muszli dodano również czarne tło na którym widniał wspomniany symbol graficzny marki. W 1909 r. zrezygnowano z czarnego tła zastępując je białym i odwrócono światłocień na muszli Kolejna zmiana nastąpiła w 1930 r. - zdecydowano się użyć przy projekcie cieńszych linii, które uwypukliły szczegóły muszli. Kolejny redesign logo miał miejsce w 1948 roku – wówczas po raz pierwszy wprowadzono do niego kolory. Od tego momentu znak towarowy Shell jest żółto-czerwony. Wybór takich barw był  prawdopodobnie powiązany z hiszpańskimi barwami narodowymi.  W logo z 1948 roku po raz pierwszy pojawiała się także nazwa firmy – typografia białego koloru stworzona była z użyciem dużych liter - „SHELL”. Następna zmiana - z roku 1955 była dużym uproszczeniem znaku do wręcz „kreskówkowego” wyglądu- żółtej muszli nadano  grube czerwone kontury. Modyfikacji uległ również kolor występującej na muszli typografii - z białego zmienił się on w czerwony. W 1961 roku do wersji z 1955 dodano czerwone tło w kształcie kwadratu, w którego centrum umieszczono muszlę. Uznawany za najważniejszy redesign odbył się w 1971 roku - wówczas kształt muszli został bardzo uproszczony. W 1971 dokonano również rozłączenia typografii i symbolu muszli. Czerwona typografia zamiast dużych liter złożona była z napisu „Shell” tworzonego jak klasyczna nazwa własna. Zrezygnowano wówczas także z czerwonego tła. Autorem tego projektu logo był  Raymond Loewy (Co ciekawe jest  on również twórcą logo Lucky Strike, BP czy Exxon’a.  Dzięki inwencji Raymonda Loewyego marka Shell zyskała logo doskonałe do stosowania nawet na  niewielkich powierzchniach i w dokumentach. Logo to uległo lekkim – kosmetycznym wręcz zmianom w 1995 roku, gdy ożywiono nieco kolory. Zastosowane barwy stały się barwami firmowymi marki Shell i nadano im naming:  Shell Red i Shell Yellow. W 1997 roku symbol graficzny zaczął występować bez typografii.

Zobacz również:

Jak stworzyć ciekawe logo firmyLogo, Logotyp, SygnetZnaczenie kolorów w projektowaniuProjektowanie logotypuIdentyfikacja wizualnaMateriały reklamoweInternet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na Twoje pytania

Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]

Zapytaj o logo dla Twojej marki

Chętnie odpowiemy na Twoje pytania
Znaki towarowe - kancelaria
Marcin Setlak
CEO
Telefon883 222 244
Plane[email protected]
Twoje dane osobowe będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu obsługi przesłanego zapytania i udzielenia odpowiedzi na nie.
Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalnośćgospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jestkontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na zapytanieskierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. Podanie adresu e-mail jestniezbędne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. ADO będzie przetwarzał Państwaadres e-mail w oparciu o realizację prawnie uzasadnionego interesu ADO jakoadministratora danych, w postaci udzielenia odpowiedzi na złożone zapytanie, a zatem napodstawie art. 6 ust. 1 lit. f) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku zprzetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalejRODO). Podanie imienia, nazwiska i numeru telefonu jest dobrowolne, a podając te danew formularzu wyrażają Państwo zgodę na ich wykorzystywanie.

ADO będzie przetwarzał Państwa dane przez okres niezbędny do udzielenia odpowiedzi, apo tym czasie w zakresie i przez okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia izabezpieczenia ewentualnych roszczeń, mogących mieć związek z komunikacją zużytkownikiem lub odpowiedzią na zapytanie skierowane za pośrednictwem formularzakontaktowego (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO).

Podanie danych jest dobrowolne, jednak brak adresu e-mail uniemożliwia uzyskanieodpowiedzi na pytanie skierowane za pośrednictwem formularza kontaktowego. ADOinformuje, że w oparciu o dane osobowe nie będą podejmowane decyzje w sposóbzautomatyzowany, nie będą one przedmiotem sprzedaży ani udostępniania podmiotomzewnętrznym, za wyjątkiem podmiotów i okoliczności ich ujawnienia przewidzianychprzepisami prawa oraz podmiotów świadczących usługi na rzecz ADO, np. hostingowe lubIT. Państwa dane osobowe nie będą również przekazywane do państw trzecich luborganizacji międzynarodowych.

ADO informuje, że przysługuje Państwu prawo dostępu do danych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobecprzetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, a także prawo doprzenoszenia danych. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontaktna adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treściżądania (np. chęć dostępu do danych).

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.

Pobierz darmowy e-book

Pamiętaj, drukuj tylko to co konieczne - chrońmy lasy!

praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych

prosty, zrozumiały język

konkretne przykłady

Ebook 10 zagadnień prawnych które musisz znać

Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.

Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.

Twoje dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak, NIP: 7381890884, w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie zgody. Przeczytaj jak przetwarzamy
Twoje dane.

Administratorem Państwa danych osobowych jest Marcin Setlak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą ul. Przyjaźni 9/80, 20-314Lublin, NIP 7381890884, REGON 362446190 (dalej jako: ADO), z którym możliwy jest kontakt pod adresem e-mail: [email protected].

Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu marketingu produktów i usług BRANDELAW oraz dystrybucji materiałów informacyjnych i promocyjnych, na podstawie Państwa zgody - art. 6 ust. 1 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danychoraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych). By móc otrzymywać materiały marketingowo-informacyjne na podany w formularzu adres e-maillub numer telefonu, zgodnie z przepisami ustawy o świadczeniu usług drogą elektronicznąoraz ustawy Prawo telekomunikacyjne, potrzebujemy dodatkowej zgody wynikającej właśnie z tych przepisów. Brak wyrażenia tej zgody uniemożliwia otrzymywanie informacjina podany adres e-mail lub numer telefonu.

Państwa dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonych zgód lub doczasu zaprzestania świadczenia usług w formie newsletter. Aby wycofać zgody prosimy okontakt z BRANDELAW Marcin Setlak na adres e-mail wskazany powyżej. Odbiorcy, którym mogą być ujawnione Państwa dane są podmiotami, z którymi ADO zawarł umowę na świadczenie usług serwisowych systemów informatycznych. Nie będą one również udostępniane innym odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państwtrzecich czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

Mają Państwo prawo do dostępu do treści swoich danych osobowych, ich sprostowania,usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych.Mają Państwo również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych jeżeli uznają Państwo, że przetwarzanie danych osobowych przez BRANDELAW narusza przepisy RODO. Mają Państwo również prawo do wycofania zgody w dowolnym momencie, przy czym wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Aby skorzystać z przysługujących Państwu praw, prosimy o kontakt na adres e-mail wskazany powyżej. W treści wiadomości prosimy o wskazanie treści żądania (np. chęć dostępu do danych).Podanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, niemniej bez ich podania niebędzie możliwe przekazywanie Newslettera. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych przez BRANDELAW w Polityce Prywatności serwisów BRANDELAW: https://brandelaw.pl/polityka-prywatnosci.html.

Dowiedz się więcej na polityka prywatności.
powrót do góry
zawijas
f
facebook