praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Projektowanie logo dla firmy
Jak za pomocą identyfikacji wizualnej uczyniono z miasta Melbourne lidera autopromocji? Otóż Melbourne niemal od początku jest miastem posiadającym wiele walorów, lecz z powodu nieodpowiednio budowanej świadomości wizerunkowej zbyt mało osób zdawało sobie sprawę z jego doskonałej oferty. Aby to zmienić władze miasta zleciły w 2009 roku projekt systemu identyfikacji wizualnej agencji reklamowej Landor Associates za cenę 625.000 dolarów. Dodać należy, że agencja Landor Associates od 1941 roku jest konsultantem i twórcą wielu znanych, światowych marek takich jak np. Alcatel, British Airways, Citroen itd.
Zanim firma Landor Associates zaczęła pracę nad logotypem miasta był on połączeniem nazwy, greckiej kolumny, słońca i ptasiego pióra. Ten utrzymany w odcieniu szarości logotyp powstał w latach 90-tych i wraz z upływem czasu oraz zmieniającymi się realiami życia stracił na swoim przekazie. Dlatego też głównym zadaniem Landor Associates było odnowienie wizerunku poprzez zwrócenie uwagi na szerokie spektrum rozwoju, na fakt, że Melbourne to wiele miast w jednym. Takie spojrzenie uwypuklało potencjał zawarty w walorach miasta - agencja reklamowa postanowiła wypromować specjalności miasta, a mianowicie dziedzinę nauki, sztuki i sportu.
Jeśli chodzi o projektowanie logotypu to specjaliści Landor Associates postanowili tworząc symbol miasta połączyć zmienne i stałe elementy graficzne. Aby to osiągnąć wykorzystano nowo opracowany inicjał „M” oraz charakterystyczne i kojarzone z Melbourne hasło „City of Melbourne”. Inicjału „M” graficznie upodabnia się do origami, co kojarzy się z wieloma możliwościami, łatwością zmiany oraz kreatywnością. Wnętrze dużej litery „M” może być często modyfikowane - pozwoliło to zobrazować istotę koncepcji.
Jak przepowiedział burmistrz miasta Melbourne - Robert Doyle - „Projekt «M» stał się ikoną Melbourne.”
Co bardzo ważne Landor Associates pracując nad wizerunkiem Melbourne zdawali sobie sprawę, że marka to znacznie więcej niż logo, że marka to cały system identyfikacji wizualnej. Dlatego też agencja nie poprzestała na projekcie jednego znaku lecz stworzyła kilkadziesiąt spójnych wersji znaków graficznych wraz z przykładami ich zastosowania. W ten sposób stworzyła ona składającą się z wielu elementów strategię marketingową. Chodziło o uzyskanie szeroko pojętej spójności pomiędzy wszystkimi narzędziami komunikacji i perswazji, aby każdy element kojarzący się z miastem np. stworzona strona internetowa, publikacje, okolicznościowe dekoracje itp. wpływał na jego pozytywny odbiór.
Nowy wizerunek Melbourne przyciąga uwagę - sukces spójnej z możliwościami miasta identyfikacji wizualnej stworzył markę, a dobra marka pomaga przyciągać inwestycje.
Ciekawostką może być fakt, iż magazyn „The Economist” dwukrotnie uznał miasto Melbourne za „Najlepsze miasto do życia na świecie”.
Landor Associates przygotowało dla Melbourne kompletny system identyfikacji wizualnej, w tym: hasła promujące miasto (po prawej).
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.