Zapytaj o ofertę

by lepiej pokazać to co nazwane

Zadzwoń:
504 056 480
powrót

Co to jest system identyfikacji wizualnej

Uporządkowana komunikacja wizualna marki pozwala skuteczniej ją prezentować i promować. Dowiedz się dlaczego oprócz projektu logotypu czy wizytówek warto opracować dla firmy lub produktu system identyfikacji wizualnej.

Definicja i cele systemu identyfikacji wizualnej

Systemem identyfikacji wizualnej, znanym także jako corporate identity (CI) nazywamy skonkretyzowany opis procedur i oznaczeń graficznych stosowanych w przedsiębiorstwie. Stworzony jest w celu uzyskania klarownej i jasnej identyfikacji, która w sposób logiczny nawiązywać będzie do posiadanego przez markę logotypu, a przede wszystkim wyznawanych przez markę wartośći i jej kultury organizacyjnej.

Dzięki elementom systemu identyfikacji wizualnej odbiorcy „na zewnątrz”, czyli potencjalni klienci i kontrahenci mają możliwość łatwego rozpoznania naszej firmy. Odpowiednie opracowanie projektu systemu identyfikacji wizualnej ma szczególne znaczenie na początku prowadzenia działalności, kiedy dochodzi do pierwszego kontaktu nabywców, dostawców i rynku z firmą. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Dlatego trzeba zadbać, by opracowane elementy wywoływały u odbiorców przekazu pożądane odczucia i emocje.

Elementy corporate identity

System identyfikacji wizualnej firmy składa się z elementów wizualnych i pozawizualnych. Im szerzej traktowany będzie cały plan, tym większy będzie również zakres jego oddziaływania. Do elementów wizualnych zaliczamy:

Oficjalnym zapisem powyższych elementów jest księga identyfikacji wizualnej (księga tożsamości). Poza elementami wizualnymi, księga identyfikacji wizualnej zawierać może również części pozawizualne, takie jak:

Na odbiorcę może wpływać w równym stopniu, wiele stymulantów, nie tylko wzrokowych. Księga identyfikacji wizualnej powinna opisywać każdy możliwy aspekt, wedle którego firma ma zamiar budować swoją markę. Księga corporate identity przedsiębiorstwa zawiera w sobie dwa istotne dokumenty, o których należy wspomnieć. To podstawowa księga znaku oraz księga standardów CI opisujące kwestie dotyczące oznaczeń graficznych firmy. 

Zasady i etapy tworzenia systemu identyfikacji wizualnej

Tworząc system tożsamości należy pamiętać, że charakteryzuje się on odpowiednimi cechami. Powinien być:

Kompletny system identyfikacji wizualnej jako pierwsza w Polsce wprowadziła firma „Lot”.

Zobacz również:

Co to jest księga znaku Znaczenie kolorów w projektowaniu Projektowanie logotypu Identyfikacja wizualna Materiały reklamowe Internet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na wszelkie pytania

504 056 480
Marcin Setlak

Wpisz w pole obok wynik działania: 4 dodać 4

powrót do góry
f