Zapytaj o ofertę

by lepiej pokazać to co nazwane

Zadzwoń:
504 056 480
powrót

Co to jest system identyfikacji wizualnej

Uporządkowana komunikacja wizualna marki pozwala skuteczniej ją prezentować i promować. Dowiedz się dlaczego oprócz projektu logotypu czy wizytówek warto opracować dla firmy lub produktu system identyfikacji wizualnej.

Definicja i cele systemu identyfikacji wizualnej

Systemem identyfikacji wizualnej, znanym także jako corporate identity (CI) nazywamy skonkretyzowany opis procedur i oznaczeń graficznych stosowanych w przedsiębiorstwie. Stworzony jest w celu uzyskania klarownej i jasnej identyfikacji, która w sposób logiczny nawiązywać będzie do posiadanego przez markę logotypu, a przede wszystkim wyznawanych przez markę wartośći i jej kultury organizacyjnej.

Dzięki elementom systemu identyfikacji wizualnej odbiorcy „na zewnątrz”, czyli potencjalni klienci i kontrahenci mają możliwość łatwego rozpoznania naszej firmy. Odpowiednie opracowanie projektu systemu identyfikacji wizualnej ma szczególne znaczenie na początku prowadzenia działalności, kiedy dochodzi do pierwszego kontaktu nabywców, dostawców i rynku z firmą. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Dlatego trzeba zadbać, by opracowane elementy wywoływały u odbiorców przekazu pożądane odczucia i emocje.

Elementy corporate identity

System identyfikacji wizualnej firmy składa się z elementów wizualnych i pozawizualnych. Im szerzej traktowany będzie cały plan, tym większy będzie również zakres jego oddziaływania. Do elementów wizualnych zaliczamy:

Oficjalnym zapisem powyższych elementów jest księga identyfikacji wizualnej (księga tożsamości). Poza elementami wizualnymi, księga identyfikacji wizualnej zawierać może również części pozawizualne, takie jak:

Na odbiorcę może wpływać w równym stopniu, wiele stymulantów, nie tylko wzrokowych. Księga identyfikacji wizualnej powinna opisywać każdy możliwy aspekt, wedle którego firma ma zamiar budować swoją markę. Księga corporate identity przedsiębiorstwa zawiera w sobie dwa istotne dokumenty, o których należy wspomnieć. To podstawowa księga znaku oraz księga standardów CI opisujące kwestie dotyczące oznaczeń graficznych firmy. 

Zasady i etapy tworzenia systemu identyfikacji wizualnej

Tworząc system tożsamości należy pamiętać, że charakteryzuje się on odpowiednimi cechami. Powinien być:

Kompletny system identyfikacji wizualnej jako pierwsza w Polsce wprowadziła firma „Lot”.

Zobacz również:

Co to jest księga znaku Znaczenie kolorów w projektowaniu Projektowanie logotypu Identyfikacja wizualna Materiały reklamowe Internet i multimedia

 

Chętnie odpowiem
na wszelkie pytania

Zadzwoń:
✆ 504 056 480
Marcin Setlak

Wpisz w pole obok wynik działania: 1 dodać 6

Administratorem Państwa Danych Osobowych jest BRANDELAW Marcin Setlak z siedzibą w Lublinie (20-314) ul. Przyjaźni 9/80, NIP: 7381890884, REGON: 362446190, z którym możliwy jest kontakt pod tym adresem e-mail: biuro@brandelaw.pl.

Państwa dane osobowe będą wykorzystywane jedynie do celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane za pomocą formularza, a zatem na podstawie art. 6 ust. 1 lit. (f) RODO, czyli realizacji prawnie uzasadnionego interesu administratora danych.

Podanie powyższych danych osobowych jest dobrowolne, choć konieczne dla udzielenia odpowiedzi na zadane pytanie. Państwa dane będą przetwarzane przez BRANDELAW Marcin Setlak do czasu udzielenia odpowiedzi na pytanie lub do czasu zgłoszenia ewentualnego sprzeciwu wobec ich przetwarzania albo żądania ich usunięcia, a po tym czasie w calach archiwalnych i statystycznych – w okresie przewidzianym w procedurach wewnętrznych administratora danych, a także w celu ustalenia i zabezpieczenia ewentualnych roszczeń związanych z tym procesem, aż do czasu ich wygaśnięcia, przez okres przewidziany przepisami prawa.

Podanie danych osobowych i wysłanie formularza jest dobrowolne. Mają Państwo prawo do dostępu do danych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, żądania ich usunięcia i zaprzestania przetwarzania danych, jak również prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego monitorującego przestrzeganie przepisów prawa w zakresie ochrony danych osobowych.

Państwa dane osobowe nie będą przekazywane innym podmiotom. Nie będą one również udostępniane odbiorcom zewnętrznym ani przekazywane do państw trzecich, czy organizacji międzynarodowych. W oparciu o Państwa dane nie dokonujemy profilowania, nie podlegają one również procesom podejmowania decyzji w sposób zautomatyzowany.

powrót do góry
f