praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Projektowanie logo dla firmy
Systemem identyfikacji wizualnej, znanym także jako corporate identity (CI) nazywamy skonkretyzowany opis procedur i oznaczeń graficznych stosowanych w przedsiębiorstwie. Stworzony jest w celu uzyskania klarownej i jasnej identyfikacji, która w sposób logiczny nawiązywać będzie do posiadanego przez markę logotypu, a przede wszystkim wyznawanych przez markę wartośći i jej kultury organizacyjnej.
Dzięki elementom systemu identyfikacji wizualnej odbiorcy „na zewnątrz”, czyli potencjalni klienci i kontrahenci mają możliwość łatwego rozpoznania naszej firmy. Odpowiednie opracowanie projektu systemu identyfikacji wizualnej ma szczególne znaczenie na początku prowadzenia działalności, kiedy dochodzi do pierwszego kontaktu nabywców, dostawców i rynku z firmą. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Dlatego trzeba zadbać, by opracowane elementy wywoływały u odbiorców przekazu pożądane odczucia i emocje.
System identyfikacji wizualnej firmy składa się z elementów wizualnych i pozawizualnych. Im szerzej traktowany będzie cały plan, tym większy będzie również zakres jego oddziaływania. Do elementów wizualnych zaliczamy:
Oficjalnym zapisem powyższych elementów jest księga identyfikacji wizualnej (księga tożsamości). Poza elementami wizualnymi księga identyfikacji wizualnej zawierać może również części pozawizualne, takie jak:
Na odbiorcę może wpływać w równym stopniu, wiele stymulantów, nie tylko wzrokowych. Księga identyfikacji wizualnej powinna opisywać każdy możliwy aspekt, wedle którego firma ma zamiar budować swoją markę. Księga corporate identity przedsiębiorstwa zawiera w sobie dwa istotne dokumenty, o których należy wspomnieć. To podstawowa księga znaku oraz księga standardów CI opisujące kwestie dotyczące oznaczeń graficznych firmy.
Tworząc system tożsamości należy pamiętać, że charakteryzuje się on odpowiednimi cechami. Powinien być:
Jeżeli np. chcesz założyć własną firmę i jesteś na etapie projektowania logo pewnie zastanawiasz się, na co zwrócić uwagę, aby było rozpoznawalne i lubiane przez klientów. Tworząc znak graficzny wybieraj oznaczenie, które przyciąga uwagę już podczas pierwszego kontaktu klienta z produktem lub usługą. Już na początku tworzenia znaku wybierz kolory, które charakteryzują Twoją branże. Przeczytaj również, z czym kojarzy się dany kolor.
Identyfikacja marki ma na celu wywołać pozytywne wrażenie na Twoim kliencie. Nadanie tożsamości firmie spowoduje, że Twój towar czy usługa zostanie zauważona i zapamiętana przez odbiorcę. Wizualizacja firmy powinna być spójna z ideą marki jak również branżą w której funkcjonujesz. Nadanie osobowości oznaczeniu ma na celu wyróżnić markę.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.