praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Systemem identyfikacji wizualnej, znanym także jako corporate identity (CI) nazywamy skonkretyzowany opis procedur i oznaczeń graficznych stosowanych w przedsiębiorstwie. Stworzony jest w celu uzyskania klarownej i jasnej identyfikacji, która w sposób logiczny nawiązywać będzie do posiadanego przez markę logotypu, a przede wszystkim wyznawanych przez markę wartośći i jej kultury organizacyjnej.
Dzięki elementom systemu identyfikacji wizualnej odbiorcy „na zewnątrz”, czyli potencjalni klienci i kontrahenci mają możliwość łatwego rozpoznania naszej firmy. Odpowiednie opracowanie projektu systemu identyfikacji wizualnej ma szczególne znaczenie na początku prowadzenia działalności, kiedy dochodzi do pierwszego kontaktu nabywców, dostawców i rynku z firmą. Pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Dlatego trzeba zadbać, by opracowane elementy wywoływały u odbiorców przekazu pożądane odczucia i emocje.
System identyfikacji wizualnej firmy składa się z elementów wizualnych i pozawizualnych. Im szerzej traktowany będzie cały plan, tym większy będzie również zakres jego oddziaływania. Do elementów wizualnych zaliczamy:
Oficjalnym zapisem powyższych elementów jest księga identyfikacji wizualnej (księga tożsamości). Poza elementami wizualnymi, księga identyfikacji wizualnej zawierać może również części pozawizualne, takie jak:
Na odbiorcę może wpływać w równym stopniu, wiele stymulantów, nie tylko wzrokowych. Księga identyfikacji wizualnej powinna opisywać każdy możliwy aspekt, wedle którego firma ma zamiar budować swoją markę. Księga corporate identity przedsiębiorstwa zawiera w sobie dwa istotne dokumenty, o których należy wspomnieć. To podstawowa księga znaku oraz księga standardów CI opisujące kwestie dotyczące oznaczeń graficznych firmy.
Tworząc system tożsamości należy pamiętać, że charakteryzuje się on odpowiednimi cechami. Powinien być:
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.