praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Projektowanie logo dla firmy
Gdy odbiorca zerknie na Twoje logo, powinien zatrzymać wzrok dla dłużej, dlatego, że logo od razu go zachwyciło, a nie dlatego, że musi się zastanawiać, co ono w ogóle oznacza. Jeżeli chcesz oczarować klienta, stwórz uproszczone logo, które nie zawiera wielu elementów. Pamiętaj, że Twoje logo może być umieszczane na wielu materiałach, od firmowych zapałek po wielkie billboardy w środku miasta.
Spójrz na poniższe zestawienie logo firmy Allianz, na którym klarownie widać wszelkie zmiany dokonane na przełomie minionych lat. Pierwsze logo z 1890 roku zawiera wiele niepotrzebnych szczegółów, których dzisiaj nie można by było uchwycić na firmowych długopisach lub wizytówkach. Dzisiejsze logo firmy nadal nawiązuje do oryginalnego herbu, jednak bez zbędnych detali.
W większości branż jest to bardzo ważny element tworzenia logotypów. To dzięki niemu, marka czy produkt tworzą określone skojarzenia w głowach klientów. Nie bez powodu marki kosmetyczne używają kolorów różowych, kojarzących się z kobiecością, fioletowych – barwa rzadko występuje w naturze, dlatego oznacza coś luksusowego, niedostępnego – tak samo jest z kolorem złotym. Na przykład, branża ogrodnicza najczęściej stosuje barwy zieleni i brązu – jasno nawiązując do natury.
Jeżeli chcesz przyciągnąć oko klienta zastosuj najbardziej pobudząjacy zmysły kolor – czerwień. Taki zabieg zastosowała firma Rossmann czy H&M.
Zauważ, że barwy żółte stosowane są w reklamach skierowanych do najmłodszych oraz w reklamach biur podróży, ponieważ żółty to słońce, radość, beztroska, ciepło. Zagadnienia koloru w biznesie są bardzo interesujące, dlatego możesz zapoznać się ze znaczeniem kolorów przy projektowaniu logo.
Dlatego podczas tworzenia logo firmy, musisz mieć otwartą głowę na różne pomysły. Jednym z ciekawszych kierunków tworzenia oryginalnego logo firmy jest logo w negatywie, czyli znak oparty o niewypełnioną przestrzeń, które zmusza do szukania nie tak bardzo oczywistych rozwiązań w projektowanym logo. Może Cię teraz zaskoczę, ale jednym z lepszych przykładów jest polskie logo CPN, Stefana Solika z 1968 roku.
Kolejnym oryginalnym logo jest pomysł z antypodów, bo z Australii, a chodzi dokładnie o szkołę Yoga Australia. Zaprojektowana postać wykonuje jedną z podstawowych pozycji, która niewątpliwie kojarzy się z jogą, a przestrzeń negatywna symbolizuje Australię. I wszystko wiadomo. Wykorzystanie przestrzeni negatywnej jest jednym z bardziej inspirujących trendów przy tworzeniu logo.
Po przestudiowaniu artykułu wraz z przykładami, tworzenie logo będzie znacznie łatwiejsze. Możesz również zobaczyć, że cały proces tworzenia logo dla firm jest niezwykle fascynujący. Dlatego też możesz przystąpić do zadania samodzielnie lub zwrócić się o pomoc do grafika czy agencji marketingowej, która z pewnością stworzy logo dla Twojej firmy, z którego będziesz zadowolony Ty, a przede wszystkim Twoi klienci.
Podczas projektowania logo dla firmy zwróć uwagę na czytelność oznaczenia. Obecnie panujące trendy wskazują na oznaczenia proste, łatwe w odbiorze. Im więcej elementów posiada logo, tym trudniej zapamiętać znak. Proste w budowie logo jest łatwiej umieszczać na różnych materiałach, w różnych rozmiarach. Jednak podczas wyboru loga dla firmy unikaj oznaczeń banalnych oraz co ważne już zajętych. Powtarzalność oznaczenia przysporzyć Ci wiele kłopotów oraz może spowodować dezorientację na rynku branżowym.
Kreując własne logo należy zwrócić uwagę na kilka elementów, które są ważne podczas tworzenie chwytliwego logo. Jednym z tych elementów jest wybranie odpowiedniego koloru lub kolorów, które przyciągnie odbiorców. Kolor jest ważną częścią loga. Dlatego wybierając barwę sprawdź jak jest postrzegana i co oznacza.
praktyczne porady dotyczące rejestracji znaków towarowych
prosty, zrozumiały język
konkretne przykłady
Poznaj 10 zagadnień prawnych, które powinieneś znać, jeśli prowadzisz firmę lub myślisz o jej założeniu.
Dowiesz się m.in. jak chronić nazwę, logo oraz domenę internetową.